Tūrisma produktu attīstības programmas mērķis ir Latvijas sīkajiem (mikro), mazajiem un vidējiem komersantiem nodrošināt atbalstu, lai izstrādātu jaunus tūrisma produktus vai pakalpojumus ar augstāku pievienoto vērtību. Īstenojot programmu, tiks veicināta Latvijas tūrisma nozares eksportspēja un paaugstināta tās konkurētspēja starptautiskā mērogā. Programmu īsteno Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA). Programma tiek īstenota ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu.
Programmas īstenošana notiek divās kārtās:
Apstiprinātie Sadarbības tīkli pēc līguma ar CFLA noslēgšanas – varēs saņemt finansiālu atbalstu (ar atbalsta intensitāti līdz 95%) jaunu tūrisma produktu izstrādei un to virzīšanai tirgū.
Programmas īstenošanas termiņš: līdz 2029. gada 31. decembrim
Pašlaik aktuāli:
Atbalsta programmas kopējais finansējums ir 6 439 834 EUR
Projekta 1. kārtas ietvaros (LIAA nefinanšu atbalsta aktivitāšu īstenošanai) 489 769 EUR, tai skaitā:
Projekta 2. kārtas ietvaros (sadarbības tīkliem) ir atvēlēti 4 925 340 EUR, tai skaitā:
Sadarbības tīklam pieejamais finansējums
Katram sadarbības tīklam maksimāli pieļaujamais finansējuma apmērs ir 615 668 EUR, tai skaitā:
LIAA - pirms 2. kārtas projektu iesniegšanas saņēma 10 potenciālo tūrisma sadarbības tīklu stratēģijas. Tās vērtēšanai iesniedza: Latvijas Dabas tūrisma asociācija, Latvijas Veselības Tūrisma Klasteris, Gaujas Nacionālā parka tūrisma biedrība, Vidzemes tūrisma asociācija, Latvijas Restorānu biedrība (kultūras tūrisms), Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (Zemgales reģions), Latvijas Kongresu birojs, Latgales Tūrisma asociācija, Kurzemes tūrisma asociācija un Pierīgas tūrisma asociācija.
LIAA nodrošināja stratēģiju vērtēšanu un sniedza atzinumu, kā arī konceptuālus priekšlikumus stratēģijas pilnveidei.
LIAA nodrošinās sadarbības tīkla iesniegtā gada darbības plāna atbilstības sadarbības tīkla stratēģijai izvērtēšanu un atzinumu par darbības plāna saskaņošanu.
Pirms sadarbības tīklu darbības plāna apstiprināšanas LIAA pārbauda, vai ERAF ietvaros projekta īstenošanā nav konstatējamas pazīmes, kas liecina par pieļautu dubultā finansējuma situāciju pret Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam un Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība", tai skaitā pārbauda demarkāciju arī starp citiem publiskā finansējuma avotiem, kā arī pārbauda, vai nav konstatējamas korupcijas, krāpšanas riska un interešu konflikta pazīmes, un, ja nepieciešams, veic darbības to novēršanai un labošanai.
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra izsludina 2. kārtas projektu atlasi un veic projektu iesniegumu vērtēšanu
Ne vēlāk kā mēnesi pirms projekta iesniegšanas potenciālie projekta iesniedzēji iesniedz stratēģiju LIAA. LIAA sniedz atzinumu (konceptuālus priekšlikumus stratēģijas pilnveidošanai). Projekta iesniedzējam jāņem vērā vismaz 50% no LIAA priekšlikumiem
Apstiprinātie Sadarbības tīkli pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas varēs saņemt finanšu atbalstu (ar atbalsta intensitāti līdz 95%) jaunu tūrisma produktu izstrādei un to virzīšanai tirgū.
Kas ir sadarbības tīkls?
Sadarbības tīkls ir biedrība vai nodibinājums, kas apvieno sadarbības tīkla dalībniekus un partnerus, lai kopīgi izstrādātu jaunus tūrisma produktus vai pakalpojumus ar augstu pievienoto vērtību.
Sadarbības tīklu veidi
Tematiskie sadarbības tīkli: | Ģeogrāfiskie sadarbības tīkli |
- Darījumu tūrisms - Veselības tūrisms - Kultūras un radošo industriju tūrisms - Dabas tūrisms |
Aptver kopā ne mazāk kā 4 Latvijas Republikas administratīvajās teritorijas (novadu un valstspilsētu pašvaldību teritorijas) |
Atbalsts tiks sniegts ģeogrāfiskajiem (reģionālajiem) sadarbības tīkliem un tematiskajiem sadarbības tīkliem.
Tematiskie sadarbības tīkli apvieno komersantus visā Latvijas teritorijā un specializējas uz vienu no tūrisma veidiem. Tematisko sadarbības tīklu ietvaros atbalstīts tiks ne vairāk kā viens sadarbības tīkls katrā no augsti prioritārajiem tūrisma veidiem - darījumu tūrisms; veselības tūrisms; kultūras un radošo industriju tūrisms; dabas tūrisms.
Savukārt ģeogrāfiskie (reģionālie) sadarbības tīkli tiek veidoti kādā konkrētā teritorijā un apvieno dažādu jomu pārstāvjus: tūristu mītnes, sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniedzējus, pasākumu organizatorus, tūrisma operatorus, transporta pakalpojuma sniedzējus vai citus komersantus, kuri tiek iekļauti kādā no tūrisma produktiem.
1. Ar jaunu tūrisma produktu izstrādi saistītie pasākumi:
2. Sadarbības tīkla un sadarbības tīkla dalībnieku vietējās un starptautiskās sadarbības sekmēšanas pasākumi:
3. Obligāto publicitātes pasākumu nodrošināšana.
Sadarbības tīkla veidotājam jāatbilst šādiem kritērijiem:
I sadaļu "Izmitināšana un ēdināšanas pakalpojumi",
N sadaļas "Administratīvo un apkalpojošo dienestu darbība" 79. kodu "Ceļojumu biroju, tūrisma operatoru rezervēšanas pakalpojumi un ar tiem saistīti pasākumi",
R sadaļas "Māksla, izklaide un atpūta" 91. kodu "Bibliotēku, arhīvu, muzeju un citu kultūras iestāžu darbība", 90. kodu "Radošas, mākslinieciskas un izklaides darbības" un 93. kodu "Sporta nodarbības, izklaides un atpūtas darbība",
Q sadaļas "Veselība un sociāla aprūpe" 86. kodu "Veselības aizsardzība",
H sadaļas "Transports un uzglabāšana" 50.1. apakškodu "Pasažieru jūras un piekrastes ūdens transports", 50.2. apakškodu "Pasažieru pārvadājumi piekrastes ūdeņos", 51.1. apakškodu "Pasažieru aviopārvadājumi", 49.1. apakškodu "Pasažieru dzelzceļa transports" un 49.3. apakškodu "Pārējais pasažieru sauszemes transports"
Svarīgi!
Programmas 2. kārtas ietvaros ir apstiprināti 8 sadarbības tīkli.
Tematiskie sadarbības tīkli:
Ģeogrāfiskie sadarbības tīkli:
Atbalsta programmas nosacījumi ietverti Ministru kabineta noteikumos Nr. 473 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027. gadam 1.2. prioritārā virziena "Atbalsts uzņēmējdarbībai" 1.2.3. specifikā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" 1.2.3.6. pasākuma "Tūrisma produktu attīstības programma" īstenošanas noteikumi". Vairāk: likumi.lv
◆ Kā reģistrēties Business.gov.lv? business.gov.lv
◆ Mazā, vidējā komersanta statusa noteikšana - liaa.gov.lv
◆ Kā pareizi noteikt uzņēmuma NACE kodu - liaa.gov.lv
◆ Latvijas Republikas statistiskie reģioni likumi.lv
◆ Sankciju saraksti (datubāze) - lursoft.lv
◆ Pārliecināties par nodokļu parāda esamību vai neesamību - vid.gov.lv
◆ Iepirkuma ceļvedis iub.gov.lv
◆ Katram īstenotajam projektam jāievēro arī vizuālās identitātes un komunikācijas prasības. Ar tām var iepazīties vietnē esfondi.lv sadaļā Atveseļošanas fonds --> Vadlīnijas un skaidrojumi
NAP un ES logo var lejupielādēt šeit (JPG)
Biežāk uzdotie jautājumi apkopoti CFLA vietnē 1.2.3.6. Tūrisma produktu attīstības programma, 2. kārta | Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (cfla.gov.lv)