Pārlekt uz galveno saturu

Pandēmija digitālo pasauli paceļ nākamajā līmenī

Viena no jomām, ko pandēmija ir “iekustinājusi” pozitīvā ziņā, ir e-komercija. Teju visi, kas vien ir varējuši, piedāvā savus pakalpojumus un produktus digitāli. “EasyPot”, “Printful”, “Setupad” un “Httpool” dalās padomos, kā izcelties šajā piesātinājumā.

Pandēmijas izraisīto izmaiņu dēļ lielākā daļa uzņēmumu vēlas nodrošināt savus pakalpojumus tiešsaistē, kā rezultātā piedāvājums ir piesātināts. “Tādēļ ir nepieciešams izcelties, lai mūs varētu pamanīt gan esošie lojālie klienti, kas veido aptuveni 30% mēnesī, gan jaunie, kas attiecīgi veido ap 70% mēnesī,” teic Elīna Zuševica, “Easypot” komunikācijas vadītāja. Uzņēmums cenšas lielāko daļu reklāmu veidot organiski, attiecīgi nerādot tās kā sponsorētās reklāmas. “Easypot” vairāk cenšas veidot sadarbību, strādāt ar sabiedriskajām attiecībām, veidot rakstus, sniegt intervijas.

“Kad nonākam pie reklāmām, vairāk izvēlamies tās veidot video formātā. Cenšamies pieturēties pie vienota stila, lai klientūra spētu mūs atpazīt un klikšķināt tālāk, lai apskatītu mūsu piedāvājumu un produktus,” viņa teic.

Vaicāta, kāds būtu “Easypot” ieteikums, kā reklamēties gudrāk, E. Zuševica iesaka domāt par organisko reklāmu. Tāpat – lai cik klišejiski tas nebūtu, – ir svarīga arī pati reklāmas ideja. Visi var izveidot reklāmu “Facebook”, bet ir svarīgi, kāda ideja ir aiz šīs reklāmas, kā tā tiek veidota un pasniegta, lai spētu ieinteresēt cilvēkus un klientūru.

Stratēģiju pielāgo katram tirgum

Arī “Printful” izaugsmi pēdējos gados ir veicinājis tieši digitālais mārketings. “Lai gan 2020. gads ir bijis izaicinošs, e-komercijas nozare ir ievērojami augusi, kas ļāvis arī mums strauji attīstīties,” norāda Raitis Puriņš, “Printful” mārketinga vadītājs. Pagājušais gads uzņēmumam bija īpaši veiksmīgs pieaugošā e-komercijas pieprasījuma dēļ.

“Laikā, kad e-komercijas pieprasījums turpina augt, esam gatavi palielināt ražošanas apjomus, lai nodrošinātu nemainīgi kvalitatīvus risinājumus,” piebilst R. Puriņš.

“Printful” sāka ar “Facebook” un “Instagram” reklāmas kampaņām, bet šobrīd jau ir arī citās platformās – “Linkedin”, “Snapchat” un “TikTok”. Digitālajā mārketingā uzņēmums primāri fokusējas uz auditoriju ārpus Latvijas. Tas reklamējas teju visā pasaulē, testējot dažādus risinājumus un reklāmas stratēģijas. Īpašu vērību “Printful” pievērš lokalizācijai un reklāmas stratēģijas pielāgošanai katram reklāmas tirgum.

Mācās pielāgoties

“Httpool” Baltijā pārstāv digitālo mediju platformas “Twitter”, “Facebook”, “Spotify”, “LinkedIn”, “Snapchat”, “TikTok” un “AdColony”. “Htpool” reģionālais vadītājs Baltijā Arnis Ozols teic, ka neviens nezina un nevar paredzēt, kad pandēmija beigsies un cik ilgi izjutīsim tās radītās sekas. Taču viņš ir pārliecināts, ka šajā laikā ieguvēji būs uzņēmēji, kas spēs mainīties un pielāgoties.“Manuprāt, visiem jau tagad ir skaidrs, ka nekas vairs nebūs tā, kā bija līdz šim. Pandēmija digitālo pasauli ir pacēlusi nākamajā līmenī,” uzsver A. Ozols.

Viņa skatījumā uzņēmējiem ir jābūt gataviem un jāseko līdzi iespējām, ko šī situācija nodrošina, nevis naivi jācer, ka viss atgriezīsies “vecajās sliedēs”.

Arī “Printful” ir pārliecināts, ka uzņēmumiem ir jābūt atvērtiem pārmaiņām. “Šajā laikā ir kļuvis skaidrs, ka nepieciešams sadalīt riskus – nevajag turēt visas olas vienā groziņā, jo tās viegli var saplīst. Turklāt, lai veiksmīgi tiktu galā ar pieaugošajiem ražošanas apjomiem, ir jādomā vairākus soļus uz priekšu. Tas ir arī viens no iemesliem, kādēļ šogad atvērsim jaunas ražotnes – tādējādi neierobežosim mūsu klientu vajadzības un turpināsim uzņēmuma attīstību,” pauž R. Puriņš.

Jāpievērš uzmanība dažādībai

Vasaras laikā ir dabisks vidējās cenas samazinājums, jo ir mazāks reklāmas kampaņu pieprasījums, liecina “Setupad” novērojumi. Vienīgais pieaugums esot mazo reklāmdevēju segmentā. “Tie varētu būt uzņēmumi, kas nesen pārnesuši savu biznesu digitālā vidē un kam nepieciešams ar nelieliem ieguldījumiem sasniegt acīmredzamu rezultātu – pircējus,” saka Toms Panders, “Setupad” vadītājs.

E. Zuševica novērojusi, ka reklāmas cenas nav īpaši mainījušās. Taču, tā kā ir vairāk jāpiesaista klienti tiešsaistē, tad pavisam noteikti reklāmām tiek tērēts vairāk naudas. “Ieguldītā nauda atšķiras no tā, kādu klientūru vēlamies sasniegt un kāds ir reklāmas mērķis. Var būt, ka par vienu klientu iztērējam 36 eiro, un tajā pašā laikā varam arī iztērēt 50 centus,” viņa skaidro.

Jaunpienācējiem ir daudz grūtāk iekarot vietu “Google” meklējumu rezultātos vai iegūt sekotājus “Facebook” vai “Instagram”. Tādēļ jaunpienācējiem T. Panders īpaši iesaka pievērst uzmanību reklāmas dažādošanai, lai sasniegtu vēl neapgūto klientu tirgu. “Der atcerēties, ka pastāv vietējais un starptautiskais mediju tirgus, kur iespējams ērti iegādāties ar automatizētiem pirkšanas rīkiem un segmentēt saturu, kādā reklāma parādās,” viņš piebilst.

Informāciju sagatavoja Anda Asere, Labs of Latvia. Foto: Draugiem Group. 

Avots
LIAA / Labs of Latvia

Reģistrē profilu un piesakies atbalstam!

Personīgajā profilā Tu varēsi saņemt konsultācijas un e-pakalpojumus, slēgt līgumus, lietot personalizēto ziņu lenti un sekot līdzi visiem jaunumiem un aktualitātēm
  1. Reģistrē profilu un personalizē savu ziņu lenti
  2. Noslēdz līgumu un izmanto atbalsta iespējas
  3. Iesniedz projektu un piesakies atbalsta fondiem
Reģistrēties

Mūsu partneri