No privātmājas pagraba līdz 150 000 pārdotu produktu visā pasaulē
No privātmājas pagraba līdz 150 000 pārdotu produktu visā pasaulē
“Ette Tete” ir ģimenes uzņēmums, kura misija ir palīdzēt vecākiem veidot piemērotu vidi bērnu attīstībai un iesaistei ikdienas dzīvē. Uzņēmuma dibinātāji Linda un Krišjānis 2016. gadā aizsāka savu ceļu, izgatavojot bērnu mēbeles un attīstošas rotaļlietas savas mājas pagrabā. Šodien “Ette Tete” ir starptautiski atzīts zīmols, kas astoņu gadu laikā pārdevis aptuveni 150 000 produktu vienību. Gandrīz visa produkcija (99%) tiek eksportēta uz tādām valstīm kā Nīderlande, Vācija, Itālija un Dienvidkoreja.
Uzņēmuma ražotās mēbeles un rotaļlietas izceļas ar daudzfunkcionalitāti, drošību un vizuālo estētiku. Piemēram, viens no pieprasītākajiem produktiem ir kāpslītis, kas palīdz bērniem aizsniegt pieaugušo pasauli – virtuves virsmas vai izlietni, vienlaikus vajadzības gadījumā pārtopot par ērtu galdiņu. Šie produkti ir radīti, balstoties uz Montesori pedagoģijas principiem, lai veicinātu bērna dabisko attīstību un kustību brīvību.
Ideja par “Ette Tete” dzima, ģimenei audzinot pašiem savus trīs bērnus un novērojot, ka tirgū trūkst kvalitatīvu, funkcionālu un drošu bērnu mēbeļu. Tajā laikā pieejamie kāpslīši Lindai šķita smagnēji, neērti un ne īpaši pievilcīgi. Viņa tolaik arī internetā vecāku forumos bieži dzirdēja jautājumus, vai šādas mēbeles tiek ražotas un kur tās var iegādāties. Tieši tas rosināja pirmos eksperimentus, mēģinot radīt mēbeles mājas apstākļos. Šobrīd “Ette Tete” ir izaugusi par uzņēmumu ar 17 cilvēku komandu un mūsdienīgu ražotni Tīnužos, kur mēbeles tiek izgatavotas no vietējā Baltijas bērza saplākšņa.
Viens no uzņēmuma izaugsmes veiksmes faktoriem ir aktīva valsts atbalsta izmantošana. Gadu pēc dibināšanas “Ette Tete” pievienojās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) uzņēmējdarbības inkubatoram. Tur uzņēmums saņēma finansējumu, apmācības un iespēju darboties līdzīgi domājošu uzņēmēju vidē. Šobrīd “Ette Tete” izmanto eksporta veicināšanas programmas un regulāri piedalās starptautiskās izstādēs, stiprinot savu klātbūtni ārvalstu tirgos.

Uzņēmuma vadītāja Linda Riekstiņa–Šnore saka: “Ir grūti spriest, kur mēs būtu bez šiem valsts atbalsta rīkiem – mūsu apņēmība attīstīties būtu tā pati, bet šie rīki ļauj mērķus sasniegt daudz ātrāk. Tie atbrīvo resursus, kas palīdz realizēt jaunas ieceres.” Viņa īpaši uzsver inkubācijas perioda nozīmi, kur ne tikai tika izmantoti pieejamie atbalsta rīki, bet arī piedzīvota iedvesmojoša kopienas pieredze – uzņēmēji dalījās izaicinājumos un risinājumos, atklājot, ka uzņēmuma problēmas nav unikālas.
Turpmākajos gados “Ette Tete” iecerējis attīstīt jaunu ražotni, pilnveidot produktu klāstu un turpināt nostiprināties esošajos tirgos, vienlaikus apgūstot arī jaunus – to vidū Japāna un Amerikas Savienotās Valstis.

Kopš 2024. gada Biznesa inkubācijas programmu īsteno LIAA pārstāvniecības Latvijā un programmā var pieteikties ikviens uzņēmums līdz 5 gadu vecumam, kas darbojas atbalstāmajās nozarēs.
Raksta tapšana finansēta ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda Mazo un vidējo uzņēmumu programmas inkubatoru apakšprojekta finansējumu.