Latvijas uzņēmēji piedalīsies dizaina nozares tirdzniecības misijā starptautiskās izstādes "EXPO 2020 Dubai" laikā
Latvijas uzņēmēji piedalīsies dizaina nozares tirdzniecības misijā starptautiskās izstādes "EXPO 2020 Dubai" laikā
Latvijas dizaina, aksesuāru, modes, interjera un mākslas objektu ražotāju tirdzniecības misija norisināsies no 18. līdz 24. februārim Latvijas kultūras dienu laikā “EXPO 2020 Dubai”.
Tirdzniecības misijā Latviju pārstāvēs tādi uzņēmumi kā “Sofia Riga” (juvelierizstrādājumi), “PrintArt” (koriģējošais apģērbs), “RIPA” (modes preces), Radošā darbnīca “LM” (tekstilizstrādājumi), “Aretai” (skandas), “RO STUDIO” (rotaslietas), “Vaidava Ceramics” (dizaina trauki), “Etna Design” (īpaša dizaina iekaramie grozi), “VASKALA” (ādas izstrādājumi), “LITE candles” (smaržsveces).
“Uzņēmumi, kuri dosies šajā tirdzniecības misijā, ir ļoti dažādi gan pēc darbības profila, gan pieredzes un apgrozījuma. Daļai no tiem jau ir pieredze Tuvo Austrumu tirgū, jo iepriekš jau vairākkārt esam organizējuši nacionālos stendus dizaina izstādēs Dubaijā. Bet tikpat atšķirīgi ir arī potenciālo sadarbības partneru un klientu profili, kurus uzrunājam. Daļa uzņēmumu tiksies ar veikalu ķēdēm un dizaina konceptveikaliem, bet tāpat mūsu redzeslokā ir arī viesnīcas un SPA centri, kam varam piedāvāt gan tekstilizstrādājumus, gan mēbeles. Tā kā Tuvo Austrumu reģionā joprojām strauji attīstās būvniecība, interjera iekārtojums ar tam atbilstoša dizaina priekšmetiem un mēbelēm ir ļoti aktuāls, tādējādi Latvijas uzņēmumiem ir labas izredzes atrast sev atbilstošu nišu. Uz Dubaiju uzņēmēji brauks arī ar tādiem piedāvājumiem kā dizaina trauki, ekskluzīvas rotaslietas un augstas kvalitātes elektroakustiskās skaņu pastiprinošās iekārtas – skandas,” stāsta Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Eksporta veicināšanas nodaļas vecākā projektu vadītāja Zane Biteniece.
Lai nodrošinātu uzņēmumiem pēc iespējas precīzāk mērķētas tikšanās ar potenciālajiem partneriem un nepaļautos uz nejaušību, LIAA izmanto konsultanta pakalpojumus, kas katram uzņēmumam piedāvājis 20 kontaktus atbilstoši uzņēmumu interesēm un profilam, un katrs uzņēmums izvēlējies piecus, ar kuriem turpinās sarunas tirdzniecības misijas laikā.
Uzņēmuma “VAIDAVA CERAMICS” vadītājs un līdzīpašnieks Miks Balodis norāda, ka dalībai tirdzniecības misijās ir būtiska loma eksporta tirgus apgūšanā: “Mēs ļoti labi apzināmies AAE un Tuvo Austrumu tirgus potenciālu un arī specifiku. Šis tirgus ir pavisam citāds, nekā esam pieraduši redzēt Eiropā. Tāpēc mums jābūt gataviem tam pielāgot arī mūsu līdzšinējās tirgus apgūšanas stratēģijas un taktikas. Lai arī līdz šim allaž esam bijuši elastīgi un atvērti dažādiem tirgiem, par savu lielāko priekšrocību uzskatām tieši mūsu produktus - augstas kvalitātes, ilgtspējīgi un funkcionāli dizaina trauki. Kopumā esam noskaņoti optimistiski un šīs misijas laikā arī ceram īstenot savu pirmo sadarbību.”
Savukārt uzņēmuma "Aretai", kas ražo augstas kvalitātes skandas (skaļruņu sistēmas), īpašnieks Jānis Irbe īpaši novērtē tirdzniecības misiju sniegtās iespējas ar potenciālajiem sadarbības partneriem tikties klātienē un uzsver to būtisku lomu produkcijas pilnvērtīgā iepazīšanā: “Mūsu produkts piedāvā izcilu pieredzi: augstas kvalitātes skaņu un izsmalcinātu dizainu. Šīs īpašības balstās mūsu Northern Sound koncepcijā — formas un skaņas tīrība, minimālisms un sabalansētība. Lai potenciālais sadarbības partneris to visu patiesi redzētu, dzirdētu un izjustu, klātesamība spēlē ļoti lielu lomu. Tieši tāpēc, lai arī mūsdienās ir iespējas visu īstenot attālināti, mūsu gadījumā konkrētā produkta iepazīšana un izvērtēšana ir salīdzināma ar restorāna apmeklējumu – to vislabāk pieredzēt klātienē, nevis pasūtīt ar piegādi. Mums ir svarīgi potenciālos sadarbības partnerus satikt personīgi, iepazīt viņu telpas un showroom klātienē, lai abpusēji varam novērtēt sadarbības iespējas un potenciālu. Turklāt dalība šādās misijās ir arī laba iespēja precizēt katra tirgus specifiskās nianses un kontekstu. Uzņēmumam šī ir jau otrā misija Apvienoto Arābu Emirātos, un šoreiz vēlamies vairāk orientēties uz jaunu sadarbību izveidi ar dizaina preču veikaliem un izplatītājiem, kā arī nostiprināt jau izveidotos kontaktus ar audio izplatītājiem.”
Pasaules izstāde EXPO 2020 notiek no 2021. gada 1. oktobra līdz 2022. gada 31. martam. Papildu informācija par Latvijas dalību izstādē EXPO 2020 pieejama šeit: https://www.expo2020.lv/.