Biežāk uzdotie jautājumi

Kā reģistrēties business.gov.lv?
Lai kļūtu par business.gov.lv (BG) lietotāju, vispirms nepieciešams izveidot fiziskas personas profilu. Lapas augšējā labajā stūrī spiediet pogu Ienākt > Autorizēties un sekojiet norādītajām darbībām.


Pēc šo darbību veikšanas lapas labajā augšējā stūrī spiediet uz sava vārda un tad pogu Pievienot uzņēmumu, tālāk veicot prasītās darbības.
Ja rodas tehniski jautājumi reģistrācijas procesā, rakstiet uz helpdesk@business.gov.lv, pievienojot konkrētu problēmas aprakstu un ekrānšāviņu.
Kas var izveidot uzņēmuma profilu?
Izveidot uzņēmuma profilu var jebkura persona, kam BG izveidots fiziskas personas lietotāja profils un kas ir autorizējusies ar latvija.lv.

Kas var pievienoties uzņēmumam?
Pievienoties pie BG jau esoša uzņēmuma var jebkura persona, kam BG izveidots fiziskas personas lietotāja profils un kas ir autorizējusies ar latvija.lv.
- Ja uzņēmuma profilam pievienojas persona, kam UR (Uzņēmumu reģistrā) ir jebkādas tiesības pārstāvēt uzņēmumu, tad šai personai BG automātiski tiek piešķirtas administratora tiesības.
- Ja uzņēmuma profilam pievienojas persona, kam UR nav nekādu tiesību pārstāvēt uzņēmumu, tad šai personai BG automātiski tiek piešķirtas lietotāja tiesības.
Kādas tiesības BG ir uzņēmuma pārstāvim ar administratora tiesībām?
•var veidot pieteikumu melnrakstus uzņēmuma vārdā un iesniegt tos,
•redz citu uzņēmuma pārstāvju veidotos melnrakstus un iesniegtos pieteikumus,
•var uzaicināt citus pievienoties uzņēmuma profilam,
•var piešķirt/anulēt administratora tiesības citiem uzņēmuma pārstāvjiem,
•saņem paziņojumus, kad uzņēmuma profilam pievienojas citi lietotāji,
•var publicēt uzņēmuma profilu, lai tas būtu redzams BG sadaļā Piedāvājumi > Uzņēmumi.
Kādas tiesības BG ir uzņēmuma pārstāvim ar lietotāja tiesībām?
•var veidot pieteikumu melnrakstus uzņēmuma vārdā un iesniegt tos, pieteikuma veidlapai pievienojot elektroniski parakstītu pilnvaru
Kur var pieteikties LIAA pakalpojumiem?
BG piedāvātajiem pakalpojumiem pieteikties varat sadaļā Iespējas biznesam.
Kur var pieteikties LIAA pasākumiem?
LIAA plānotie un aktuālie pasākumi atrodami sadaļā Pasākumu kalendārs.
Vai varu pieteikties pakalpojumam BG, ja esmu uzņēmuma pilnvarotā persona?
Jā, Jūs varat pieteikties pakalpojumam BG uzņēmuma vārdā, ja esat pilnvarotā persona. Jums jāpievienojas pie uzņēmuma profila ar savu fiziskās personas profilu un jāizveido pieteikuma melnraksts.
Pieteikuma ietvaros būs pieejama atsevišķa sadaļa, kurā varēsiet augšupielādēt elektroniski parakstītu pilnvaru.
Vai var izveidot vairākus pakalpojuma melnrakstus vienlaikus un paralēli strādāt ar tiem?
Sistēmā viena uzņēmuma profilā vienlaikus var izveidot tikai vienu pieteikumu konkrēta pakalpojuma ietvaros. Ja vēlaties iesniegt vairākus pieteikumus, Jums vispirms jāaizpilda viens melnraksts, jāiesniedz tas, un tikai pēc tam varēsiet veidot nākamo melnrakstu.
Ja uzņēmuma pārstāvis ar lietotāja tiesībām ir izdveidojis pieteikuma melnrakstu, tad uzņēmuma pārstāvim ar administratora tiesībām tiek parādīts uzsāktais melnraksts, un jauns melnraksts netiek uzsākts.
Izņēmums: divi dažādi uzņēmuma pārstāvji ar lietotāja tiesībām izveido atsevišķus melnrakstus. Sistēma neparāda vienam lietotājam otra lietotāja viedoto melnrakstu, bet ļauj uzsākt katram savu.
Kur var iesniegt maksājuma pieprasījumu, iepirkumu plānu, citu saistošu informāciju?
Lai iesniegtu maksājuma pieprasījumu, lapas labajā augšējā stūrī pārslēdzieties uz uzņēmuma profilu. Pēc tam izvēlieties sadaļu E-pakalpojumi.
Skatā E-pakalpojumi Jums ir pieejami visi pakalpojumi, kuriem uzņēmums ir pieteicies. Izvēlieties konkrētu pakalpojuma pieteikumu, kura ietvaros vēlaties iesniegt maksājuma pieprasījumu. Maksājuma pieprasījumu varat iesniegt sadaļā E-pakalpojumā pieejamie iesniegumi.
Lai maksājuma pieprasījumu vai iepirkumu plānu varētu iesniegt, pakalpojuma pieteikumam ir jābūt apstiprinātam.
Gadījumā, ja viena pakalpojuma ietvaros esat iesniedzis vairākus pieteikumus, pirms maksājuma pieprasījuma iesniegšanas pārliecinieties, ka iesniedzat maksājuma pieprasījumu pie atbilstošā pieteikuma!
Visus uzņēmuma iesniegtos pieteikumus redz uzņēmuma pārstāvji ar Administratora tiesībām. Uzņēmuma pārstāvji ar Lietotāja tiesībām redz tikai savus sagatavotos melnrakstus un iesniegtos pieteikumus.
Ja Jūs esat uzņēmuma pārstāvis ar Lietotāja tiesībām, un, ja uzņēmums Jūs deleģējis iesniegt maksājuma pieprasījumu, palūdziet sava uzņēmuma Administratoram piešķirt arī Jums Administratora tiesības.
Kā var atteikties no pieteiktā pakalpojuma?
Ja pakalpojums, no kura pieteikuma vēlaties atteikties, ir pasākums vai konsultācija, tad atteikties no tā varat, ienākot sadaļā E-pakalpojumi > Atveriet pakalpojuma pieteikumu > Spiediet pogu Atteikties.
Ja vēlaties atteikties no pakalpojuma, kas paredzēts finansiāla atbalsta saņemšanai, tad sūtiet atteikumu eDoc formātā uz pasts@liaa.gov.lv.
Kur varu redzēt LIAA pieņemtos lēmumus un noslēgtos līgumus?

LIAA pieņemtos lēmumus un noslēgtos līgumus varat redzēt, pārslēdzoties uz uzņēmuma profilu > sadaļā E-pakalpojumi > Atveriet pakalpojuma pieteikumu.
Sistēmā ir pieejami tikai abpusēji parakstītie līgumi. Līgumus parakstīšanai LIAA nosūta uz klienta e-pastu. Līgums tiek parakstīts ārpus sistēmas. Klientam sistēmā tas ir pieejams pēc abpusējas parakstīšanas apstiprinātajā e-pakalpojumā.
Vai BG izsūta paziņojumus par pakalpojuma izpildi?
Paziņojumus par pieteikuma virzību (iesniegšanu, izskatīšanas uzsākšanu, pieņemto lēmumu, noslēgto līgumu) saņem tas uzņēmuma pārstāvis, kurš iesniedzis pieteikumu.
Piemēram, ja pieteikumu uzsāk un aizpilda uzņēmuma sekretāre vai konsultants, bet iesniedz uzņēmuma valdes loceklis, tad sistēmas paziņojumi tiek sūtīti uz iesniedzēja profilā reģistrēto e-pasta adresi.
Gadījumā, ja pieteikuma sākotnējais iesniedzējs uzņēmumā vairs nestrādā, uzņēmuma Administrators uzņēmuma profilā var norādīt citu uzņēmuma lietotāju, kam sūtīt visus sistēmas paziņojumus.