Uzbekistāna no 1.jūnija sāks jaunu produktu obligātās marķēšanas posmu
Uzbekistāna no 1.jūnija sāks jaunu produktu obligātās marķēšanas posmu
2019.gadā Uzbekistāna pieņēma lēmumu par obligātā digitālā marķējuma ieviešanu noteiktām produktu grupām. Digitālais marķējums ir obligāts:
- tabakas izstrādājumiem sākot ar 01.01.2021.;
- alkoholiskiem dzērieniem, izņemot alu, sākot ar 01.01.2021.;
- alum sākot ar 01.04.2021.;
- zālēm un medicīniskiem izstrādājumiem sākot ar 01.09.2022. - https://lex.uz/ru/pdfs/5936145;
- ūdens un bezalkoholiskajiem dzērieniem sākot ar 01.03.2022.;
- sadzīves tehnikai sākot ar 15.04.2022. - https://lex.uz/docs/5936141.
Eksperti paredz, ka pāreja uz digitālo marķēšanu radīs valsts ekonomiskās dzīves “elektronisku dublikātu”. Ar valsts ASL BELGISI sistēmas un TAX PARTNER sistēmas palīdzību tiks veidota publiska kontrole pār viltotiem un nelegāliem produktiem. Tātad, marķēšana un sistēmas uzturēšana paredz, ka katram preces patērētājam būs pieejama uzticama informācija par produktu: tā autentiskumu, glabāšanas laiku, atbilstošo sertifikāciju un citu nozīmīgu informāciju.
Uzbekistāna jau 2019.gadā bija ieviesusi pilotprojektu preču marķēšanā - izmēģinājuma projektā tika noteikti galvenie pasākumi pārejai uz obligāto marķēšanas sistēmu. Viens no projekta mērķiem bija ieviest sistēmu tabakas izstrādājumu un alkoholisko dzērienu ražošanas kontrolei, kas ierobežotu nelegālo produktu nonākšanu tirgū.
Avoti, kuros var iepazīties ar plašāku informāciju par Uzbekistānas pieredzi preču marķēšanas sistēmas izveidē: https://www.ey.com/en_uz/tax-alerts/2020/12/ey-la-uz-introduction-of-mandatory-digital-labeling-for-certain-types-of-goods-eng
Plašāka informācija par izmaiņām preču marķējumos sadzīves tehnikai: https://kun.uz/en/news/2021/05/25/uzbekistan-to-start-new-stage-of-mandatory-product-marking-from-june-1
Informācija par prasībām produktiem, eksportējot tos uz 3.valstīm, t.sk. Uzbekistānu - https://trade.ec.europa.eu/access-to-markets/en/home.