Pārlekt uz galveno saturu

"Swotzy" – loģistikas platforma palīdz Latvijas uzņēmumiem augt pasaules tirgos

Loģistika bieži tiek uzskatīta par sarežģītu un neelastīgu biznesu, kurā jauni spēlētāji būtiskas izmaiņas ieviest nevar. Taču ar gudru pieeju, lietotājam draudzīgām tehnoloģijām un lielisku klientu servisu Latvijas uzņēmumam “Swotzy” ir izdevies pierādīt pretējo! "Swotzy" ir ērta digitālā platforma, kas ļauj uzņēmumiem salīdzināt dažādu kurjerdienestu piegādes pakalpojumus un izvēlēties sev izdevīgāko risinājumu. Turklāt klientiem nav jāslēdz atsevišķi līgumi ar katru piegādes uzņēmumu – šos līgumus noslēdz "Swotzy". Tādējādi pat mazajiem uzņēmumiem tiek nodrošinātas "lielo spēlētāju" apjoma cenas, kas tiem citādi nebūtu pieejamas.

“Mēs apvienojam daudzu uzņēmumu sūtījumu apjomus vienā līgumā ar kurjerdienestiem un iegūstam cenas, kas parasti pieejamas tikai ļoti lieliem sūtītājiem. Tā mēs palīdzam mazajiem uzņēmumiem būt konkurētspējīgiem globālajā tirgū,” platformas darbības pamatprincipus skaidro uzņēmuma līdzdibinātājs Lauris Rutkis.

Šāda pieeja nozīmē, ka "Swotzy" klienti var ātri un vienkārši izvēlēties piegādes risinājumu, neieguldot laiku līgumu slēgšanā vai IT sistēmu integrēšanā. Piegādes izmaksas samazinās pat vairākas reizes, kas mazajiem uzņēmumiem bieži vien ir būtisks izaugsmes vai pat izdzīvošanas priekšnoteikums.

Ideja dzimusi tikai pirms dažiem gadiem

"Swotzy" tika dibināts 2022. gadā, kad Lauris Rutkis, vēl strādājot drukas uzņēmumā "Printful", kur vadīja globālos loģistikas procesus un pieredzēja, cik sarežģīta un nereti neefektīva var būt sūtījumu organizēšana. “Kopā ar abiem pārējiem uzņēmuma līdzdibinātājiem – Kristiānu Jenčiusu un Jēkabu Hincenbergu – sapratām, ka varam radīt vienkāršāku un labāku risinājumu, īpaši tiem klientiem, kuri savu darbību tikai uzsāk,” viņš stāsta.

Sākumā bija tikai ideja un jaundibinātais uzņēmums, taču jau nepilnu gadu vēlāk, 2023. gada sākumā, "Swotzy" piesaistīja pirmās investīcijas – 90 tūkstošus eiro no Lietuvas biznesa akseleratora un riska kapitāla fonda "Firstpick". Kā stāsta Lauris, šis finansējums trijotnei deva grūdienu pamest pamatdarbus, lai pilnībā pievērstos platformas izstrādei un attīstībai. Tā paša gada laikā uzņēmums piesaistīja vēl 500 tūkstošus eiro investīcijas no "Firstpick" un Polijas fonda "Black Pearls".

Īsi pēc uzņēmuma dibināšanas "Swotzy" pievienojās arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Liepājas biznesa inkubatoram un izmantoja valsts atbalsta rīkus – līdzfinansējumu mājaslapas un tehnoloģisko risinājumu izstrādei, kā arī jaunuzņēmumiem pieejamos nodokļu atvieglojumus augsti kvalificētu speciālistu piesaistei. Jaunuzņēmumiem atbalsts pieejams divās programmās: līdzfinansējums 45% apmērā augsti kvalificētu darba ņēmēju atalgojuma izmaksām vai samazinātu darbaspēku nodokļu veidā. 

Uzņēmumiem būtiska konkurences priekšrocība

Pircēji, kas pasūta preces no ārvalstīm, ir pieraduši, ka piegādes izmaksas ir minimālas vai no noteikta cenas sliekšņa tiek piedāvāta bezmaksas piegāde. Šīs sūtīšanas izmaksas jebkurā gadījumā gulstas vai nu uz pircēja vai pārdevēja pleciem, un bieži vien tiek integrētas produkta cenā. Taču atšķirībā no lielajiem uzņēmumiem, kuriem pieejamas vairuma cenas, maziem uzņēmumiem starptautiskās piegādes izmaksas ir krietni augstākas.

"Ar 'Swotzy' palīdzību pat mazie tirgus spēlētāji piegādei var iegūt vairuma cenu. Mazam uzņēmumam viena paciņa uz Ameriku var izmaksāt pat četras reizes vairāk nekā lielam. Tie ir būtiski izdevumi, īpaši, ja tos nepieciešams integrēt produkta cenā. Lai cik labs būtu produkts, konkurēt ar lielajiem uzņēmumiem kļūst ļoti sarežģīti. Ar mums šis konkurences šķērslis pazūd," uzsver Lauris Rutkis.

"Swotzy" klienti ir dažādu nozaru ražošanas uzņēmumi, kas attīstās arī e-komercijas virzienā un piegādā savas preces globāli. Latvijā platformas klientu vidū ir, piemēram, apģērbu zīmols "RainSisters", dabīgās kosmētikas ražotājs "Silmachy", vintāžas apģērbu tirgotājs "NortherGrip", kā arī jaunuzņēmuma "Cosmetics Nord" platforma "SelfNamed.com" kosmētikas ražošanai pēc pieprasījuma.

"Mūsu klientu lokā ir arī tādi uzņēmumi, kas šo cenu ietaupījumu izmanto ļoti gudri un samazina produktu cenas, lai veicinātu savu konkurētspēju. Līdz ar to viņi gada laikā ir spējuši veidot eksporta izrāvienu un savu sūtījumu skaitu palielināt pat līdz piecām reizēm,” atklāj Lauris. 

Vēl viena būtiska "Swotzy" platformas priekšrocība ir tās lietošanas ērtums. "Pretēji izplatītajam uzskatam starptautiskā loģistika tehnoloģiskās attīstības ziņā nedaudz atpaliek no citām nozarēm – sūtījumu noformēšanas platformas bieži ir sarežģītas un novecojušas. Taču “Swotzy” platformā šīs neērtības lietotājs nejūt – par sistēmu integrāciju un informācijas apmaiņu ar piegādes uzņēmumiem parūpējamies mēs," skaidro Lauris Rutkis.

Mērķis – ASV tirgus un noliktavu tīkls

Aptuveni 40% "Swotzy" apstrādāto sūtījumu tiek piegādāti uz ASV – būtisku eksporta tirgu daudziem Eiropas uzņēmumiem. Tāpēc nākamais stratēģiskais solis, kā atklāj Lauris Rutkis, ir savas noliktavu infrastruktūras izveide ASV, lai nodrošinātu vēl ātrākas un izdevīgākas piegādes.

Šobrīd "Swotzy" apkalpo apmēram 700 uzņēmumu, galvenokārt Baltijas valstīs, nosūtot aptuveni 30 000 paciņu mēnesī uz vairāk nekā 120 valstīm. 2024. gadu "Swotzy" noslēdza ar 1,4 miljonu eiro apgrozījumu, bet šī gada pirmajā ceturksnī uzņēmuma apgrozījums jau sasniedzis 800 tūkstošus eiro. Plānots, ka 2025. gadu uzņēmums noslēgs ar piecu miljonu eiro apgrozījumu.

Raksta tapšana finansēta ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstu.

ES un NAP logo

Reģistrē profilu un piesakies atbalstam!

Personīgajā profilā Tu varēsi saņemt konsultācijas un e-pakalpojumus, slēgt līgumus, lietot personalizēto ziņu lenti un sekot līdzi visiem jaunumiem un aktualitātēm
  1. Reģistrē profilu un personalizē savu ziņu lenti
  2. Noslēdz līgumu un izmanto atbalsta iespējas
  3. Iesniedz projektu un piesakies atbalsta fondiem
Reģistrēties

Mūsu partneri