Pārlekt uz galveno saturu

PTAC aicina rūpīgi izvērtēt telemārketingā piedāvātos uztura bagātinātājus, visbiežāk cieš seniori

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pēdējā laikā saņem arvien vairāk patērētāju sniegtu informāciju par dažādiem komersantiem, kuri, izmantojot dažādus saziņas kanālus (telefona zvans, e-pasta vēstule, tīmekļvietne), piedāvā pasūtīt bezmaksas uztura bagātinātājus, piemēram, D vitamīnus. Šādas situācijās pārsvarā cieš patērētāju viegli ievainojamās grupas (pārsvarā seniori).Veicot šāda veida pasūtījumu, patērētājam jāsedz piegādes (pasta) izdevumi.

Nereti šādās situācijās patērētāji neapzinās, ka, piekrītot saņemt preci bez maksas, patiesībā tiek noslēgts ilgtermiņa līgums ar regulārām piegādēm un samaksas pieprasījumu par atsūtītajām precēm. Komersants šādā veidā, solot dažādus šķietami izdevīgus nosacījumus, cenšas panākt, ka patērētājs noslēdz ilgtermiņa distances līgumu par piedāvāto produktu abonēšanu. Patērētāji saziņā ar PTAC norāda, ka informācija par ilgtermiņa saistībām tiem nav pienācīgi izskaidrota.

Svarīgi:

  • Veicot pasūtījumu, aicinām iepazīties ar līguma noteikumiem, ieskaitot informāciju par to, ka tiek noslēgts ilgtermiņa līgums par uztura bagātinātāju piegādi un visām ar to saistītām izmaksām. Šādai informācijai ir jābūt pieejamai, pirms patērētājs vēl ir uzsācis pasūtīšanas darbības. Patērētājiem nevajadzētu piekrist piedāvājumam, ja nav skaidras visas izmaksas un/vai līguma noteikumi.
  • Ja patērētājs ir piekritis līgumam un to noslēdzis, bet nevēlas saņemt preces, 14 dienu laikā, nesniedzot nekādu pamatojumu, ir iespējams atteikties no precēm un izbeigt līgumu atbilstoši uzņēmuma sniegtajam atteikuma veidam (rakstveidā vai elektroniski).
  • Uzņēmumam jānodrošina distances līguma noteikumi un atteikuma tiesību veidlapa tīmekļa vietnē vai jānosūta patērētājam e-pasta vēstulē ne vēlāk kā preces piegādes brīdī.
  • Atgādinām - ja prece nav pasūtīta, patērētājam nav pienākums to pieņemt un apmaksāt.

PTAC aicina patērētājus rūpīgi izvērtēt telemārketingā piedāvāto preču, tostarp uztura bagātinātāju, iegādes nepieciešamību, kā arī nepieciešamības gadījumā konsultēties ar ārstu.

Ja patērētajiem rodas neskaidrības vai jautājumi saistībā ar iepriekš minēto preču iegādes veidu, noslēgtajiem līgumiem, atteikuma tiesībām u.c., aicinām vērsties PTAC, zvanot pa tālruni 65452554 vai rakstot uz e-pastu: pasts@ptac.gov.lv. Ja komersants reģistrēts citā Eiropas Savienības dalībvalstī: info@ecclatvia.lv.

Informāciju sagatavoja Sanita Gertmane. Patērētāju tiesību aizsardzības centra, Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja, Tālr.: 26544528, E-pasts: Sanita.Gertmane@ptac.gov.lv

Avots
PTAC

Reģistrē profilu un piesakies atbalstam!

Personīgajā profilā Tu varēsi saņemt konsultācijas un e-pakalpojumus, slēgt līgumus, lietot personalizēto ziņu lenti un sekot līdzi visiem jaunumiem un aktualitātēm
  1. Reģistrē profilu un personalizē savu ziņu lenti
  2. Noslēdz līgumu un izmanto atbalsta iespējas
  3. Iesniedz projektu un piesakies atbalsta fondiem
Reģistrēties

Mūsu partneri