Pārlekt uz galveno saturu

Pētījums: kādā birojā pēc pandēmijas vēlētos atgriezties darbinieki

Biroju dzīvē ir sākusies jauna ēra, kurā cilvēku labbūtība un produktivitāte, kā arī fleksibilitāte un zaļums it visā kļuvuši par galvenajām tendencēm. Ir jau skaidri zināms, ka absolūts vairākums jeb 90% darbinieku pēc ilgstošas mājsēdes un attālinātā darba vēlas atgriezties birojos - to apliecina arī biroju kompleksa "VERDE" īstenotais pētījums. Taču, kā ir mainījušās cilvēku prasības pret darba vidi un kāda vecuma darbinieki ir visprasīgākie?

No mūsdienīgas darba vides sagaida šķietami pašsaprotamo, bet ne visur pieejamo

Lūgti raksturot mūsdienīgu biroju, darbinieki kā svarīgākos norādījuši šķietami pašsaprotamus parametrus - labu ventilācijas sistēmu (81%), labu apgaismojumu (79%) un ergonomiski iekārtotas darba vietas (69%). Savukārt 62% aptaujāto kā būtiskus akcentē nokļūšanas apstākļus - vieglu biroja sasniedzamību un iespēju novietot auto darba apkārtnē.

Visprasīgākie ir darbinieki vecumā līdz 30 gadiem

Prasības pret biroju un darba vidi atšķiras atkarībā no darbinieku vecuma - kā visprasīgākā auditorija izceļas darba tirgū tikko ienākošie jaunie darbinieki vecumā līdz 30 gadiem. Viņi biežāk kā darbinieki norāda, ka mūsdienīgā birojā jābūt kafijas stūrītim - tas ir svarīgi 65% gados jauno darbinieku, tikmēr darbiniekiem virs 30 gadiem tas nav tik būtiski. Darbiniekiem, kas jaunāki par 30 gadiem, izteiktāka kļuvusi arī vēlme pēc daudziem telpaugiem un zaļumiem (46%) un gandrīz trešdaļai jauno darbinieku (29%) svarīga ir plaša un apzaļumota terase atpūtai un darbam ārā.

Jaunākie respondenti vecumā no 18-30 gadiem norādījuši, ka vēlētos arī ērti iekārtotas darba vietas ārā (27%), velo novietni (46%) un elektroauto uzlādes iespējas (21%). Jaunie darbinieki arī biežāk atzīmē, ka modernam birojam būtu jāatrodas jaunbūvē ar ilgtspējīgu un videi draudzīgu arhitektūru. Savukārt 30-39 gadus vecie darbinieki vidēji biežāk akcentē nepieciešamību pēc autostāvvietas (71%) un mūsdienīga biroju telpu interjera (54%).

Kādi ir darba devēja ieguvumi?

Viena no darba devēju prioritātēm ir nodrošināt darbiniekiem atbilstošu un mūsdienīgu darba vidi un labsajūtu, kas uzlabos darbinieku sadarbību, ļauj efektīvāk organizēt laiku un veiksmīgāk darboties komandā. Funkcionāla un aktivitātēs bāzēta darba vide fokusējas uz atsevišķu darbinieku un visas komandas rezultātiem, nodrošinot elastīgus un ikvienam piemērotus darba apstākļus.

Uzņēmumu rīcības plāns 2022.gadam

Baltijas valstis ir uzņēmušas apgriezienus biroju tirgus attīstībā. "Vairāki uzņēmumi pielāgojuši stratēģiju savam nākotnes darba modelim, kas paredz izmaiņas telpu funkcionalitātes ziņā, lai pielāgotos darbam gan birojā, gan attālināti. Esam novērojuši, ka nomnieki paliek arvien prasīgāki attiecībā uz biroja telpu kvalitāti, ilgtspēju un iekšējo klimatu," norāda biroju kompleksa "VERDE" komercdirektore Iveta Lāce.

Ir zinātniski pierādīts, ka relaksējošas terases un apstādījumi, modernākās gaisa ventilācijas sistēmas, viedais apgaismojums, pārdomāti telpu izkārtojumi, dažādi papildu A klases pakalpojumi uzlabo darbinieku labklājību un produktivitāti. "Arī biroju kompleksa "Verde" īpašā atšķirības zīme būs nepārspējams zaļums gan uz 600 m2 plašām ar kokiem un augiem apstādītām terasēm katrā no ēkām, gan apstādījumiem bagātu un āra darba vietām aprīkotu pagalmu," skaidro Lāce.

*Biroju kompleksa "VERDE" pētījums sadarbībā ar "OMG Snapshots" īstenots 2021.gada decembrī, aptaujājot 509 biroja darbiniekus Latvijā vecumā no 18 gadiem.

Reģistrē profilu un piesakies atbalstam!

Personīgajā profilā Tu varēsi saņemt konsultācijas un e-pakalpojumus, slēgt līgumus, lietot personalizēto ziņu lenti un sekot līdzi visiem jaunumiem un aktualitātēm
  1. Reģistrē profilu un personalizē savu ziņu lenti
  2. Noslēdz līgumu un izmanto atbalsta iespējas
  3. Iesniedz projektu un piesakies atbalsta fondiem
Reģistrēties

Mūsu partneri