Pārlekt uz galveno saturu

Pandēmijas laikā dzimusi ideja par digitālo klīniku kļūst par veiksmīgu biznesu

Pandēmijas laikā, kad aktuāls bija jautājums par klātienes apmeklējumu ierobežojumu sabiedriskās vietās, četriem domubiedriem dzima ideja par digitālo klīniku. Tagad tā pārtapusi par veiksmīgu Latvijas medicīnas jaunuzņēmumu — "Medon". Uzņēmums piedāvā inovatīvu risinājumu — digitālo klīniku, kas ļauj pacientiem saņemt personalizētu veselības aprūpi attālināti. Šis pakalpojums ir īpaši nozīmīgs, ņemot vērā mūsdienu dzīves dinamiku un nepieciešamību efektīvāk izmantot laiku.

"Medon" piedāvātā digitālā platforma nodrošina attālinātas ārstu konsultācijas, kas maksimāli pietuvinātas klātienes vizītēm. Pacienti var sazināties ar ārstiem jebkurā vietā un laikā, izmantojot drošu autentifikāciju, piemēram, Smart-ID vai internetbanku. Šī platforma sniedz piekļuvi visiem būtiskākajiem veselības aprūpes pakalpojumiem, tostarp speciālistu konsultācijām, nosūtījumiem pie citiem ārstiem, elektronisko recepšu izrakstīšanai un ārsta rakstisku slēdzienu un rekomendāciju saņemšanai. Dati tiek glabāti centralizēti un droši, ļaujot pacientiem jebkurā laikā pārskatīt savu veselības vēsturi.

Uzņēmums šobrīd sadarbojas ar jau gandrīz 100 speciālistiem, padarot "Medon" par vienu no lielākajām klīnikām Latvijā. Lai gan ir pieejami arī klātienes kabineti, uzņēmuma pamatdarbība fokusējas uz attālinātajām konsultācijām, piedāvājot pacientiem ērtību sazināties ar ārstu no jebkuras sev ērtas vietas, tostarp ārzemēm, laika ekonomiju un zemākas izmaksas nekā  tradicionālajās klīnikās, kurās apmeklējuma izmaksas palielina administratīvais slogs.

Jaunuzņēmumam "Medon" attīstības sākumā liels atbalsts bija dalība Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Jūrmalas biznesa inkubatorā. Uzņēmuma līdzdibinātājs Roberts Lasovskis uzsver, ka inkubators nodrošināja gan vērtīgu informatīvo atbalstu, gan līdzfinansējumu marketinga aktivitātēm 50% apmērā. Tas bija izšķirošs faktors, lai popularizētu digitālo klīniku un piesaistītu pirmos pacientus.

Nozīmīgs atbalsta mehānisms uzņēmuma joprojām ir arī jaunuzņēmumiem pieejamie nodokļu atvieglojumi. Pēc Roberta teiktā, šie atvieglojumi būtiski uzlabo uzņēmuma konkurētspēju, kas ir kritiski svarīgi sākumposmā.

Attēls: Pakalpojuma vizualizācija

Nesen "Medon" uzsāka nozīmīgu sadarbību ar apdrošināšanas uzņēmumu "Balcia", kas ļauj pacientiem vizīšu maksu segt ar ceļojumu apdrošināšanu un saņemt konsultāciju īpaši īsā laikā — pat stundu no pieteikuma saņemšanas. Papildus tam "Medon" izstrādāto tehnisko risinājumu izmanto arī citas ārstniecības iestādes. Piemēram, to savā darbībā attālinātu konsultāciju sniegšanai integrējis Nacionālais psihiskās veselības centrs. 

Raksta tapšana finansēta ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstu.

ES un NAP logo

Reģistrē profilu un piesakies atbalstam!

Personīgajā profilā Tu varēsi saņemt konsultācijas un e-pakalpojumus, slēgt līgumus, lietot personalizēto ziņu lenti un sekot līdzi visiem jaunumiem un aktualitātēm
  1. Reģistrē profilu un personalizē savu ziņu lenti
  2. Noslēdz līgumu un izmanto atbalsta iespējas
  3. Iesniedz projektu un piesakies atbalsta fondiem
Reģistrēties

Mūsu partneri