“PADHAT” pieredze: būt pirmajiem tirgū – tam ir gan plusi, gan mīnusi
“PADHAT” pieredze: būt pirmajiem tirgū – tam ir gan plusi, gan mīnusi
“PADHAT” ir 2020. gadā dibināts Latvijas jaunuzņēmums, kas specializējas bērnu cepuru ražošanā. Lai arī ārēji tās atgādina parastas galvassegas, tajās iestrādātā BAT tehnoloģija ievērojami samazina risku gūt galvas traumas kritiena gadījumā. Šis unikālais materiāls, uzsilstot līdz ķermeņa temperatūrai, pielāgojas galvas formai, nodrošinot komfortu, bet kritiena brīdī spēj efektīvi absorbēt triecienu. BAT tehnoloģija ir radīta Latvijā un agrāk izmantota profesionālā sporta inventārā, taču šāds risinājums bērniem līdz šim tirgū nebija pieejams. Šobrīd “PADHAT” cepures pieejamas bērnu preču veikalos visā Eiropā, tostarp Vācijā, Čehijā, Luksemburgā, Rumānijā, Nīderlandē un Baltijas valstīs, kā arī tās atradušas noietu Saūda Arābijā, Austrālijā un ASV.

Uzņēmuma līdzīpašniece Kristīne Līpiņa uzsver, ka nozīmīgs atbalsts no idejas līdz prototipam un pirmajiem eksporta soļiem bija dalība Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Kuldīgas inkubatorā. “Izstrādājot inovatīvu produktu un uzsākot uzņēmējdarbību, finansiālais atbalsts ir svarīgs, bet vēl būtiskāks ir praktiskais atbalsts. Inkubatora darbiniekiem ir unikāla pieredze, viņi pārzina procesu no sākuma līdz beigām un var sniegt padomus par nākamajiem soļiem, par kuriem pats uzņēmējs vēl nebūtu iedomājies. Šī palīdzība ievērojami paātrina produkta ieviešanu tirgū, un jauniem uzņēmumiem šādi padomi ir nenovērtējami,” viņa skaidro.

Lai gan “PADHAT” šobrīd tirgū konkurentu gandrīz nav, šī situācija rada gan priekšrocības, gan izaicinājumus. “Inovatīvs produkts automātiski nozīmē celmlauža statusu. Īpaši mūsu gadījumā, jo produkts vizuāli izskatās kā ierasta bērnu cepure, bet maksā vairāk. Mūsu klientu loks Eiropā ir plašs, tomēr izaugsmes atslēga ir spēja klientiem skaidri un saprotami izstāstīt preces unikālās īpašības. Ne visās valstīs pircēju apkalpošana ir tik personalizēta kā pie mums, un arī bērnu preču veikali nereti nepiedalās šajā skaidrojošajā darbā,” par uzņēmuma galvenajiem izaicinājumiem saka Līpiņa.
Uzņēmums galveno uzmanību pievērš eksportam – 90% saražotās produkcijas nonāk ārvalstu tirgos, lai gan arī Latvijas klienti novērtē šo unikālo preci. Starptautisko tirgu apgūšanā nozīmīgu lomu spēlē dalība izstādēs, bet īpaši strauju izaugsmi pēdējos gados nodrošinājusi tirdzniecība “Amazon” platformā ASV. Šobrīd “PADHAT” ir apņēmības pilns turpināt izaugsmi un drīzumā plāno papildināt tirgu ar jauniem inovatīviem produktiem.

Kopš 2024. gada Biznesa inkubācijas programmu īsteno LIAA pārstāvniecības Latvijā un programmā var pieteikties ikviens uzņēmums līdz 5 gadu vecumam, kas darbojas atbalstāmajās nozarēs.
Raksta tapšana finansēta ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda Mazo un vidējo uzņēmumu programmas inkubatoru apakšprojekta finansējumu.
