Pārlekt uz galveno saturu

No nulles līdz panākumiem: "Ausma Media" stāsts, kas iedvesmo jaunos uzņēmējus

Latvijas uzņēmums “Ausma Media” ir bērniem veltīta ekrānsatura producents, kas radījis tādus populārus seriālus kā “Tutas lietas”, “Ukulele” un “Emī un Rū”. Papildus tam uzņēmums izdod mūzikas albumus, grāmatas, rīko bērnu pasākumus un koncertus, kā arī piedāvā seriālu tematikai veltītus produktus – rotaļlietas, spēles, apģērbus un citas preces. Četru gadu laikā biznesa inkubatorā "Ausma Media" izaudzis līdz 12 cilvēku komandai un sasniedzis 1,3 miljonu eiro apgrozījumu – īsts biznesa inkubācijas programmas veiksmes stāsts.

Uzņēmuma līdzīpašniece Marta Selecka stāsta, ka ideja par bērnu radītu saturu radusies 2018. gadā pēc pašas bērniņa nākšanas pasaulē. “Strādājot televīzijā, vēlējos radīt kvalitatīvu saturu bērniem, bet sākumā bija tikai ideja un liela apņemšanās,” viņa atklāj. Lai šo ideju realizētu, Marta pieteicās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) biznesa inkubatorā. “Tobrīd nebija ne apgrozījuma, ne darbinieku, tikai ideja un reģistrēts uzņēmums, jo tas bija obligāts inkubatora nosacījums. Bez pieejamā atbalsta diez vai mēs būtu izauguši tik tālu,” viņa saka.

Marta uzsver, ka inkubators ne tikai nodrošināja finansiālu atbalstu, bet arī deva vērtīgus kontaktus, mentoru padomus un iespēju darboties iedrošinošā vidē. “Inkubatora telpās veidojās mūsu pirmā komanda. Svarīgi bija arī pieejamie granti un resursi uzņēmuma attīstībai, jo bez apgrozāmiem līdzekļiem uzņēmuma izaugsme nav iespējama. Taču tieši mentoru pieredze un emocionālais atbalsts bija nenovērtējami. Inkubatorā jutos ne tikai atbalstīta, bet pat mīlēta,” Marta stāsta.

Tagad Marta aktīvi cenšas iedvesmot citus, lai tie uzdrošinātos veidot savus uzņēmumus. Viņas vadītais TV raidījums “Tava darīšana”, kas tapis sadarbībā ar biznesa stratēģi un pašas kādreizējo mentoru Jāni Kļaviņu, ēterā ir jau trešo sezonu. “Daudzi baidās sākt uzņēmējdarbību, domājot, ka viņiem neizdosies. Es pati biju pārliecināta, ka biznesam neesmu piemērota, bet pierādīju sev pretējo. Ja varēju es, tad var jebkurš. Uzņēmējdarbība ir aizraujošs un nozīmīgs process, kas ne tikai palīdz būvēt ekonomiku, bet arī palīdz iedvesmot,” viņa saka. Marta īpaši uzsver nepieciešamību jaunajiem uzņēmējiem pārvarēt stereotipus, ka censties pārdot vai uzdrīkstēties mēģināt būtu kaut kas kaunpilns.

Marta arī uzskata, ka valsts ieguldījums biznesa inkubatoros ir sevišķi vērtīgs. “Šī palīdzība atgriežas valsts budžetā ar uzviju. Arī mēs paši nodokļos jau esam atdevuši vairāk nekā saņēmām atbalstā, un esmu pārliecināta, ka šis modelis ir ilgtspējīgs,” viņa uzsver.

“Ausma Media” šobrīd ir izplatījis savus produktus arī ārpus Latvijas – tie ir pieejami Igaunijā, Lietuvā, Ukrainā, Austrālijā un nu pirmās sadarbības iestrādes tapušas arī Portugālē un Zviedrijā. 

Kopš 2024. gada Biznesa inkubācijas programmu īsteno LIAA pārstāvniecības Latvijā un programmā var pieteikties ikviens uzņēmums līdz 5 gadu vecumam, kas darbojas atbalstāmajās nozarēs. 

Raksta tapšana finansēta ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda Mazo un vidējo uzņēmumu programmas inkubatoru apakšprojekta finansējumu.

ES

Reģistrē profilu un piesakies atbalstam!

Personīgajā profilā Tu varēsi saņemt konsultācijas un e-pakalpojumus, slēgt līgumus, lietot personalizēto ziņu lenti un sekot līdzi visiem jaunumiem un aktualitātēm
  1. Reģistrē profilu un personalizē savu ziņu lenti
  2. Noslēdz līgumu un izmanto atbalsta iespējas
  3. Iesniedz projektu un piesakies atbalsta fondiem
Reģistrēties

Mūsu partneri