Mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā jūnijā pieaudzis par 5,9%
Mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā jūnijā pieaudzis par 5,9%
Latvijā mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šogad jūnijā, pēc kalendāri koriģētajiem datiem, salīdzināmās cenās pieaudzis par 5,9% salīdzinājumā ar pagājušā gada jūniju, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā bija kritums par 2%, kamēr nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauguši par 11,4%, bet autodegvielas mazumtirdzniecības apmēri palielinājušies par 9,6%.
Salīdzinot ar 2020.gada jūniju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos - par 18,2%, mazumtirdzniecībā stendos un tirgos - par 16,5% un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos - par 15,4%. Vienlaikus apgrozījums samazinājās kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā - par 9,7%.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, šogad jūnijā salīdzinājumā ar pagājušā gada jūniju pieauga par 9,8%.
Savukārt 2021.gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, pēc sezonāli koriģētiem datiem, salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieaudzis par 4,2%.
Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā mēneša laikā bija kritums par 0,2%, kamēr nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 7,4%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība bija pieaugums par 4,7%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā - par 76,1%, ko nozīmīgi ietekmēja ierobežojumu samazinājums tirdzniecības centros. Pieaugums bija arī kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā - par 6,3% un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā - par 2,9%. Lielākais apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā - par 8,8%, kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā - par 8,4% un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos - par 5,2%.
2021.gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 5,2%.