Pārlekt uz galveno saturu

Martā mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 13,2%

2022.gada martā, salīdzinot ar 2021.gada martu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 13,2%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,2%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 24,4%, autodegvielas - palielinājās par 12,8%. Martā tika atviegloti Covid-19 izplatības ierobežošanai noteiktie drošības pasākumi.

Salīdzinot ar 2021.gada martu, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,5 reizēm), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 63,5%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 40,2%). Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 17,3%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2,6%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 29,5%.

2022.gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 11,0%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,4%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 18,6%, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 11,5%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 55,6%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 28,0%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 19,9%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,9%).

2022.gada martā, salīdzinot ar februāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 29,7%.

Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā "Tirdzniecības un pakalpojumu statistika".

Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.

Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.

Informāciju sagatavoja Centrālās statistikas pārvalde. Kontakti: Komunikācijas daļa, media@csp.gov.lv, 27880666. 

stat.gov.lv

www.twitter.com/CSP_Latvija

www.facebook.com/csplatvija

    Avots
    CSP

    Reģistrē profilu un piesakies atbalstam!

    Personīgajā profilā Tu varēsi saņemt konsultācijas un e-pakalpojumus, slēgt līgumus, lietot personalizēto ziņu lenti un sekot līdzi visiem jaunumiem un aktualitātēm
    1. Reģistrē profilu un personalizē savu ziņu lenti
    2. Noslēdz līgumu un izmanto atbalsta iespējas
    3. Iesniedz projektu un piesakies atbalsta fondiem
    Reģistrēties

    Mūsu partneri