Latvijas veselīgā “Graci” musli durvis uz eksporta tirgiem ver izstādēs
Latvijas veselīgā “Graci” musli durvis uz eksporta tirgiem ver izstādēs
Latvijas pārtikas ražotājs SIA “Felici”, kurš pircējiem Latvijā labāk pazīstams ar preču zīmi “Graci” musli, savu eksporta tirgu jau daudzus gadus mērķtiecīgi audzē tieši ar dalību starptautiskās izstādēs. Šogad uzņēmums izmantoja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras atbalstu dalībai trīs starptautiskās pārtikas nozares izstādēs - Japānā, Nīderlandē un Dubaijā.
Uzņēmums ražo funkcionālus, bezglutēna un organiskus musli, granolu un ātrās maltītes ar augustu uzturvērtību. Nākamgad Ādažos durvis vērs jauna un moderna “Felici” rūpnīca, un tas ļaus uzņēmumam savā pārziņā pārņemt visu produktu ražošanas ķēdi, sākot no idejas un izstrādes, līdz izejvielu iegādei no graudaugu ražotājiem Latvijā, ražošanai, pakošanai un eksportam uz daudzām pasaules valstīm.
SIA “Felici” ražo produkciju gan ar savu, gan ar sadarbības partneru preču zīmēm. Teju 80% uzņēmuma produkcijas tiek eksportēts, un tā nonāk vairāk nekā 30 pasaules valstīs. Uzņēmuma galvenie noieta tirgi ir Somija un Zviedrija, Šveice, Brazīlija un Tuvo Austrumu valstis.
Kopš “Felici” izveidošanās LIAA atbalstītajā biznesa inkubatorā 2012.gadā, Latvijas pārtikas ražotājs savus eksporta “muskuļus” audzē starptautiskās izstādēs. “Starptautiskās izstādes ir galvenais mūsu uzņēmuma izaugsmes ceļš – tā ir vieta, kur satiekam potenciālos klientus no visas pasaules. Tas ir pirmais impulss un pirmais kontakts tālākai sadarbībai. Mūsu pieredze rāda, ka nozares izstādēs ir jābūt regulāri un katru gadu. No brīža, kad kāds potenciālais sadarbības partneris par mums uzzina, līdz noslēgtam līgumam paiet pat seši gadi: pirmajos gados mūs pamana, tad 2-3 gadus ar mums pamazām iepazīstas, un reāla sadarbība seko tikai pēc tam,” par savu starptautisko izstāžu dalības pieredzi stāsta uzņēmuma vadītāja Alise Graci.
SIA “Felici” aicina arī citus uzņēmējus būt aktīviem un izmantot valsts un LIAA piedāvātos atbalsta mehānismus uzņēmējdarbības attīstībai. “Uzsākot uzņēmējdarbību, ar ideju nepietiek! LIAA biznesa inkubatorā mēs savulaik ieguvām atbalstošu kopienu un uzņēmuma izveidei, attīstībai vitāli nepieciešamu informatīvo un arī praktisko atbalstu. LIAA atbalsta mehānismi bijuši ļoti svarīgi arī praktiskiem mārketinga soļiem - pārtikas nozarei specifiskajos produktu un marķējumu sertifikācijas procesos ārvalstīs. Savukārt starptautiskajās izstādes iegūti kontakti visiem mūsu lielākajiem eksporta līgumiem,” saka Alise Graci.
Līdz ar nākamgad plānoto jaunās ražotnes atvēršanu Ādažos, uzņēmums iecerējis būtiski kāpināt ražošanas jaudu un noietu, un galveno potenciālu uzņēmuma attīstībai arī tuvākajos gados saskata ārvalstīs, primāri Eiropā, bet diversificējot klientu portfeli arī - Persijas līča valstīs, Āzijā un Dienvidamerikā.