Latvijas uzņēmums cenšas radīt robotu - pedagoga asistentu
Latvijas uzņēmums cenšas radīt robotu - pedagoga asistentu
Latvijas uzņēmums “FIV” iesaistījies Eiropas Reģionālā attīstības fonda programmā “Inovāciju vaučeri”, lai radītu tehnoloģiju, kas nākotnē varētu mainīt mācību procesu skolās un pirmsskolas iestādēs. 2022. gada novembrī uzņēmums noslēdza līgumu ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA), lai projekta ietvaros izstrādātu jaunu tehnoloģisko risinājumu – digitālo mācību asistentu ar centralizētu satura vadības programmatūru.
Šī inovatīvā tehnoloģija, kas tapusi sadarbībā ar Rīgas Tehnisko universitāti, nodrošina tiešsaistes atbalstu pedagogam, piedāvājot personalizētu pieeju katra bērna izglītošanas vajadzībām. Digitālais asistents palīdz adaptēt mācību saturu un ļauj pedagogam pamanīt situācijas, kur nepieciešama individuāla pieeja.

Projekta laikā ieguldītās pūles jau nesušas pirmos rezultātus – produkts ir izmantojams praktiski, lai vadītu mācību stundas. Tomēr uzņēmuma pētnieks Aleksejs Jurenoks norāda, ka vēl priekšā ir ievērojams darbs pie algoritmu uzlabojumiem, satura paplašināšanas un citām tehniskām niansēm. Tiek lēsts, ka produkts varētu sasniegt komercializācijas stadiju nākamo 16–24 mēnešu laikā.
Uzņēmuma pārstāvji uzsver inovāciju vaučeru programmas noderīgumu ne tikai šajā, bet arī citos ar pētniecību saistītos projektos. “Inovāciju vaučeri bieži vien paver ceļu attīstībai projektos, kur nepieciešams pētnieciskais darbs. Pētniecība ir riskanta – ne vienmēr to var komercializēt, taču šie rīki dod iespēju uzņēmumiem riskēt un meklēt jaunas tehnoloģijas. Rezultātā iegūst visi – gan uzņēmēji, gan valsts,” skaidro uzņēmuma sadarbības partneris – Eiropas Savienības projektu konsultants Edgars Babris no uzņēmuma “EB Technologies”.

Raksta tapšana finansēta ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstu.