Pārlekt uz galveno saturu

Latvijas tējas zīmols, kuru novērtē gan Āzijā, gan Amerikā

Uzņēmums "PLŪKT" radies Madonas novada Praulienas pagastā un ir iedvesmojošs stāsts par to, kā starptautiskas uzņēmējdarbības attīstībā likt lietā dabas sniegtās veltes. Iesācis savu ceļu 2017. gadā kā bizness, ko dibināja māte un meita Māra un Līga Lieplapas, "PLŪKT" šodien ir viens no Eiropas ilgtspējīgākajiem augu tējas ražotājiem. Ar lepnumu viņi sevi dēvē par Ziemeļvalstu tējas kultūras pionieriem, piedāvājot premium klases augu tējas no Latvijas dabas - alternatīvu tradicionālajām melnajām un zaļajām tējām.

PLŪKT

Dibinātājas jau sākumā zināja, ka viņu mērķis ir ne tikai radīt kvalitatīvu un dabīgu produktu, bet arī iznest Latvijas vārdu pasaulē. "Latvijas pļavas un meži piedāvā ārkārtīgi daudzveidīgus un unikālus augus, un mēs gribējām, lai pasaule iepazīst šo bagātību," stāsta Māra Lieplapa. Šodien "PLŪKT" tējas tiek eksportētas uz 23 valstīm, to vidū ir ASV, Austrālija, Japāna un Singapūra. 

"PLŪKT" ir starp tiem 2% pasaules tējas ražotāju pasaulē, kuri piedāvā patiesi ilgtspējīgu tēju. Viņu unikālie, augu šķiedras tējas maisiņi ir pilnībā kompostējami, kas atbilst uzņēmuma mērķim veicināt bioloģiskās daudzveidības saglabāšanu Ziemeļeiropā. Turklāt, "PLŪKT" piedāvā alternatīvas melnajai un zaļajai tējai, izmantojot Latvijā vāktu savvaļas ugunspuķi. Šādā veidā uzņēmums Latvijā ne tikai aizstāj importa tējas, bet arī stiprina vietējo ekonomiku, vides ilgtspēju un bioloģisko daudzveidību.

PLŪKT

Nozīmīga loma uzņēmuma izaugsmē ir arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) sniegtajam atbalstam, kuru uzņēmums aktīvi izmantoja, uzsākot uzņēmējdarbību. “Ienākot inkubatorā, mums bija tikko izstrādāts zīmola dizains, bet pārdošana vēl nebija sākusies. Tieši inkubators palīdzēja mums izveidot pirmās tējas iepakojuma partijas, un drīz vien uzsākām eksportu uz ASV un Austrāliju," dalās Māra Lieplapa. Pateicoties inkubatora iespējām un starptautiskajām izstādēm, ko uzņēmums apmeklēja, "PLŪKT" spēja strauji paplašināties. Absolvējot inkubatoru, uzņēmuma apgrozījums jau sasniedza 130 000 eiro, bet tagad “PLŪKT” produkciju labprāt bauda cilvēki teju visā pasaulē. 

PLŪKT

Kopš 2024. gada Biznesa inkubācijas programmu īsteno LIAA pārstāvniecības Latvijā un programmā var pieteikties ikviens uzņēmums līdz 5 gadu vecumam, kas darbojas atbalstāmajās nozarēs. 

Raksta tapšana finansēta ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda Mazo un vidējo uzņēmumu programmas inkubatoru apakšprojekta finansējumu.

Reģistrē profilu un piesakies atbalstam!

Personīgajā profilā Tu varēsi saņemt konsultācijas un e-pakalpojumus, slēgt līgumus, lietot personalizēto ziņu lenti un sekot līdzi visiem jaunumiem un aktualitātēm
  1. Reģistrē profilu un personalizē savu ziņu lenti
  2. Noslēdz līgumu un izmanto atbalsta iespējas
  3. Iesniedz projektu un piesakies atbalsta fondiem
Reģistrēties

Mūsu partneri