Pārlekt uz galveno saturu

Latvijā radīts produkts, pēc kura pirmie klienti stāv rindā

SIA "Himalayan International" stāsts sākās pirms astoņiem gadiem, kad viena no uzņēmuma līdzdibinātājām, dzīvojot Nepālā, atklāja vietējo iedzīvotāju radītu produktu mājdzīvniekiem, kas bija ļoti populārs un strauji iekaroja ASV tirgu. Šis produkts, veidots pēc senām Himalaju reģiona metodēm, bija dabisks, uzturvielām bagāts un pilnīgi unikāls. Iedvesmojoties no tā popularitātes, viņa aizdomājās: kāpēc šādu inovatīvu piena produktu nevarētu ražot arī Eiropā, turklāt tepat Latvijā? Ar šo vīziju dzima ideja par suņu graužamsiera ražošanu, kas tagad tiek eksportēts uz vairāk nekā 20 valstīm.

Lai gan ideja bija perspektīva, ceļš līdz panākumiem nebija viegls. Pirmos trīs gadus uzņēmums intensīvi eksperimentēja ar produkta formulu, cenšoties radīt ideālu graužamsiera sastāvu, kas būtu ne tikai veselīgs un dabisks, bet arī bez jebkādām mākslīgām piedevām vai konservantiem. Izstrādes process bija tehniski sarežģīts, jo tirgū nebija pieejamas gatavas ražošanas iekārtas šāda veida produktam – uzņēmumam nācās radīt un attīstīt savas tehnoloģijas no nulles.

"Himalayan International"

Šo izaicinājumu pārvarēšanai būtisku atbalstu sniedza Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) biznesa inkubators. "Bez LIAA inkubatora atbalsta mēs, iespējams, nebūtu spējuši turpināt darbu," atzīst uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Līga Aļijeva. Inkubators ne tikai palīdzēja iegādāties nepieciešamās izejvielas, bet arī nodrošināja praktisku padomu un piekļuvi biznesa kopienai. Šī sadarbība deva nepieciešamo impulsu turpināt attīstību laikā, kad uzņēmums vēl neguva peļņu. "Sadarbība ar citiem uzņēmējiem inkubatorā sniedza motivāciju un pārliecību, ka arī šķietami trakākās biznesa idejas var pārtapt veiksmes stāstos," piebilst Aļijeva.

Pēc ilgiem eksperimentiem uzņēmums beidzot atrada ideālo produkta formulu, un tirgus uzreiz reaģēja pozitīvi. "Mūsu produkts Eiropā bija tik unikāls, ka klienti uz pirmo ražojumu burtiski stāvēja rindā. Mājdzīvnieku tirgus ir ļoti cieša kopiena, kur jauninājumi tiek ātri pamanīti un novērtēti," stāsta Aļijeva. Produkta veselīgās īpašības, piemēram, samazināts laktozes daudzums un augsts kalcija saturs, padarīja to par ne tikai garšīgu, bet arī uzturvielām bagātu uzkodu suņiem. Papildus tam graužamsiera ēšana uzlabo dzīvnieku zobu higiēnu un sniedz tiem izklaidi.

"Himalayan International"

Šobrīd Preiļos esošā uzņēmuma ražotne, kurā strādā vairāk nekā 20 darbinieku, spēj saražot ap 14 tonnām produkta mēnesī. Lielākā daļa (98%) no šīs produkcijas tiek eksportēta uz ārvalstīm – galvenokārt Vāciju, Poliju, Lielbritāniju, un tālākām vietām, piemēram, Austrāliju. Pieprasījums pēc graužamsiera turpina augt, tādēļ uzņēmums plāno paplašināt ražošanas telpas un uzstādīt jaunas iekārtas, lai spētu apmierināt arvien pieaugošo pieprasījumu.

Kopš 2024. gada Biznesa inkubācijas programmu īsteno LIAA pārstāvniecības Latvijā un programmā var pieteikties ikviens uzņēmums līdz 5 gadu vecumam, kas darbojas atbalstāmajās nozarēs. 

Raksta tapšana finansēta ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda Mazo un vidējo uzņēmumu programmas inkubatoru apakšprojekta finansējumu.

Reģistrē profilu un piesakies atbalstam!

Personīgajā profilā Tu varēsi saņemt konsultācijas un e-pakalpojumus, slēgt līgumus, lietot personalizēto ziņu lenti un sekot līdzi visiem jaunumiem un aktualitātēm
  1. Reģistrē profilu un personalizē savu ziņu lenti
  2. Noslēdz līgumu un izmanto atbalsta iespējas
  3. Iesniedz projektu un piesakies atbalsta fondiem
Reģistrēties

Mūsu partneri