Pārlekt uz galveno saturu

KALVE Coffee kļūst par pirmo Latvijas uzņēmumu, kas ieguvis B Corp sertifikātu

KALVE Coffee ir uzsācis jaunu nodaļu savā ceļā uz ilgtspējas izcilību, kļūstot par pirmo uzņēmumu Latvijā, kas ieguvis B Corp sertifikātu. Tie uzņēmumi, kas tiek cauri stingrajiem vērtēšanas kritērijiem, tiek uzskatīti par uzņēmējdarbības līderiem iekļaujošas, taisnīgas un atbildīgas uzņēmējdarbības globālajā kustībā.

KALVE Coffee līdzdibinātājs Gatis Zēmanis stāsta, ka ceļš uz B Corp nav bijis viegls, prasot intensīvas pūles un rūpīgu dokumentāciju un pat fotogrāfiskus pierādījumus tam, ka specializētās (speciality) kafijas grauzdētāji KALVE Coffee ir patiesi ilgtspējīgs uzņēmums.

Personīgais spīts un ambīcijas lika Gatim Zēmanim jau no pirmās dienas tiekties pēc mūsdienīgas un atbildīgas uzņēmējdarbības. "Man personīgais spīts jau no sākta gala bija tas, ka man daudzi teica, ka nav iespējams izveidot veiksmīgu biznesu ar pamatīgiem ilgtspējas procesiem, tad manī parādījās liels spīts pierādīt, ka to var izdarīt," saka Zēmanis.

"Mēs esam ļoti priecīgi, ka KALVE Coffee mums pievienojusies. Šis pagrieziena punkts parāda apņemšanos no jauna definēt panākumus biznesā, apvienojot uzņēmuma aizraušanos ar izcilu specialitātes kafiju un apņemšanos ievērot augstus sociālās, vides ietekmes, kā arī caurskatāmības un atbildības standartus. Mēs priecājamies redzēt KALVE Coffee pievienošanos B Corp kopienai un ceram atbalstīt viņu nepārtrauktu pilnveidošanās ceļu, esot līderiem Baltijā," saka Sāra Garsija, B Lab Europe tirgus attīstības daļas vadītāja.

Kas ir B Corp?

B Corp ir unikāla sertifikācija, kas novērtē uzņēmumu ne tikai no vides perspektīvas, bet arī ņemot vērā pārvaldības stilu, darbinieku labbūtību, kopienu, kā arī attiecības ar klientiem. Šis sertifikāts ir unikāls ar to, ka tas raugās uz uzņēmumu kā pilnību.

"B Corp sertifikāta ieviešana nekad nav bijis pašmērķis, dibinot KALVE Coffee mēs neskatījāmies kā ieviest ilgtspējas standartus, mēs vienkārši apzināti gribējām izveidot biznesu ar pozitīvu ietekmi uz pasauli," stāsta Zēmanis.

Lai kļūtu par sertificētu B Corp uzņēmumu, katram uzņēmuma ir jādemonstrē ļoti augsts sociālais un B Impact Assessment rezulāts ar vismaz 80 punktiem. Vidējais rādītājais uzņēmumiem, kuri aizpilda B Corp pieteikumu, ir 50.9 punkti. KALVE Coffee ieguva 91.8 punktus.

Neapšaubāmi patīkami ir tikt starptautiski atzītiem, tomēr ar to viss nebeidzas. Katrus trīs gadus B Corp sertificētiem uzņēmumiem ir nepieciešams iziet resertifikācijas procesu. Nerakstīts likums starp uzņēmumiem un organizāciju ir tāds, ka uzņēmumi mērķtiecīgi cenšas pārspēt paši savus rādītājus un tiekties uz augstākiem mērķiem.

"Uzņēmējdarbība ir sacensība ne tikai ar konkurentiem, bet arī pašam ar sevi. B Corp punktu sistēma rada azartu - protams, ka mēs nākamreiz vēlamies iegūt vairāk punktu. Mēs skatāmies, kas ir mums tuvākais līdzīgais konkurents, redzam cik viņiem ir punktu, tad mūsu mērķis ir viņus pārspēt. Tas ir veselīgs azarts. Tas dzen uz priekšu," saka Zēmanis.

Skats uz nākotni

"Mēs negribam būs trešais vagons, mēs gribam būt pirmais un varbūt vispār lokomotīvei pie stūres, mēs gribam būt viedokļu līderi," saka Gatis, uzverot, ka mūsdienu dinamiskajā pasaulē arī uzņēmumiem ir jāspēj pielāgoties ar saviem lēmumiem un darbībām.

Gatis aicina citus uzņēmējus raudzīties atbildības un ilgtspējības uzņēmējdarbības virzienā, akcentējot to, ka ir patīkami strādāt pēc šādas godīgas un caurskatāmas metodikas: "Protams, ir liels darbs jāizdara, lai tiktu pie B Corp sertifikāta, taču es ticu, ka tiem, kas to darbu būs izdarījuši ātrāk, būs ļoti lieli ieguvumi jau tuvākajā nākotnē. Skaidrs, ka arī tas, kas notiek Eiropas Parlamentā - takstācijas politika, ar 2026.gadu uzņēmumiem būs jāsniedz vides ietekmes pārskats un tamlīdzīgi, visticamāk, ka tas ietekmēs arī nodokļu politiku. Tāpēc jo ātrāk uzņēmumi šo sakārtos, jo vieglāk un labāk būs vēlāk."

Viena no KALVE pamatvērtībām ir pieejamība, kas iekļuj produkta, finansiālu un vides pieejamību, KALVE šos svarīgos pīlārus vēlas paplašināt arī ar kotēšanos biržā. "Tādējādi mēs gribam kļūt vēl pieejamāki un dot visiem iespēju piedalīties lēmumu pieņemšanā KALVE Coffee, kā arī piesaistīt papildus resursus attīstībā," skaidro Gatis.

SIA "Kalve Coffee" ir Latvijas uzņēmums ar kafijas grauzdētavu Jaunmārupē, kā arī vairākām kafejnīcām-veikaliem Rīgā - Stabu ielā 38, Baznīcas ielā 13 un Āgenskalna tirgus pirmajā stāvā.

KALVE Coffee apgrozījums ir iespaidīgi pieaudzis, sasniedzot 2 121 427 eiro 2022.gadā, kas ir gandrīz divreiz vairāk nekā iepriekšējā gadā.

Avots
KALVE Coffee

Reģistrē profilu un piesakies atbalstam!

Personīgajā profilā Tu varēsi saņemt konsultācijas un e-pakalpojumus, slēgt līgumus, lietot personalizēto ziņu lenti un sekot līdzi visiem jaunumiem un aktualitātēm
  1. Reģistrē profilu un personalizē savu ziņu lenti
  2. Noslēdz līgumu un izmanto atbalsta iespējas
  3. Iesniedz projektu un piesakies atbalsta fondiem
Reģistrēties

Mūsu partneri