E-komercijas pētījums Baltijas valstīs: kas motivē, ko pērk un ar kādām problēmām saskaras iepērkoties?
E-komercijas pētījums Baltijas valstīs: kas motivē, ko pērk un ar kādām problēmām saskaras iepērkoties?
Starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius e-komercijas pētījumā, kas šogad veikts visās Baltijas valstīs, noskaidrots, ka iepirkties internetā visu trīs valstu iedzīvotājus motivē iespēja veikt pirkumus jebkurā sev ērta laikā, kā arī labākas cenas nekā tradicionālajos veikalos. Iecienītākie pirkumi vietējos un ārvalstu interneta veikalos ir apģērbs un aksesuāri, taču izplatītākās problēmas, ar ko saskaras visu trīs Baltijas valstu aptaujātie, ir pārlieku ilga piegāde un nespēja atrast sev nepieciešamo informāciju.
Jaunākajā Gemius e-komercijas pētījumā noskaidrots, ka aptaujātos interneta lietotājus no visām trim Baltijas valstīm iepirkties internetā vieno kopīga motivācija - iespēja veikt pirkumus jebkurā diennakts stundā, kā arī iespēja iegādāties preces par zemākām cenām. Latvieši un igauņi starp motivējošajiem faktoriem minēja arī spēju iegādāties preces, kuras nav pieejamas viņu dzīvesvietā, tikmēr lietuviešu pētījuma dalībnieki uzsvēra, ka tie novērtē plašāku piedāvājumu klāstu.
Aplūkojot potenciāli interesējošās preču un pakalpojumu grupas, var novērot, ka visu trīs valstu iedzīvotājiem aktuāli ir apdrošināšanas pakalpojumi. Latviešu un igauņu respondenti papildus izrāda interesi par publisko pasākumu biļetēm, savukārt, latviešus un lietuviešus vieno kopīga interese par mobilo telefonu un planšetdatoru iegādi. Igauņu aptaujas dalībniekiem pirmajā vietā ierindojas rezervēšanas pakalpojumi, bet lietuvieši vēlētos iegādāties video spēles.
Ar pilnu pētījuma informāciju iespējams iepazīties Gemius mājaslapā.
Lai uzzinātu vairāk par pētījumiem Latvijā, Igaunijā un Lietuvā un iepazītos ar visiem datiem, iespējams sazināties ar Gemius Latvia, rakstot uz contact@gemius.lv.