Pārlekt uz galveno saturu

E-komercijas pētījums Baltijas valstīs: kas motivē, ko pērk un ar kādām problēmām saskaras iepērkoties?

Starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius e-komercijas pētījumā, kas šogad veikts visās Baltijas valstīs, noskaidrots, ka iepirkties visu trīs valstu iedzīvotājus motivē labākas cenas nekā tradicionālajos veikalos. Ja latvieši un igauņi nereti pašmāju vietnēs iegādājas apdrošināšanu, lietuvieši izvēlas pasūtīt maltītes, bet kā biežākās problēmas visu valstu pētījumu respondenti min problēmas ar piegādi vai nepatiesu un nepietiekamu informāciju par produktu, kas noved pie vilšanās par saņemto preci.

Jaunākajā Gemius e-komercijas pētījumā, aptaujājot interneta lietotājus Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, noskaidrots, ka visu trīs valstu iedzīvotājus iepirkties tiešsaistē motivē labākas cenas nekā tradicionālajos veikalos. Kamēr pētījuma dalībniekus Latvijā un Igaunijā motivē arī tas, ka interneta veikali vienmēr ir atvērti, lietuvieši izvēlas iepirkties internetā, jo tā iegādāto var saņemt ar piegādi uz mājām. Starp trim visbiežāk motivējošajiem faktoriem aptaujātie Latvijā norādījuši, ka internetā ir vieglāk salīdzināt preces un pakalpojumus, tikmēr lietuviešus iepirkties pamudina atlaides un īpašas akcijas, bet pētījuma dalībniekus Igaunijā - iespēja iegādāties preces, kas nav pieejamas viņu dzīves vietā.

Aplūkojot pašmāju e-komercijas platformās biežāk iegādātās preces un pakalpojumus, divas preču grupas stabili ierindojas pirmajā trijniekā visās Baltijas valstīs - apģērbs, apavi, aksesuāri, kā arī biļetes uz izklaides un kultūras pasākumiem. Ja latvieši un igauņi nereti Latvijas un Igaunijas tirdzniecības vietnēs iegādājušies apdrošināšanu, lietuvieši biežāk tiešsaistē pasūta maltītes ar piegādi. Tikmēr ārvalstīs biežāk iegādāto preču pirmais trijnieks visās Baltijas valstīs ir stabils - aptaujātie visbiežāk norāda, ka iegādājušies apģērbu un aksesuārus, izmantojuši rezervēšanas sistēmu pakalpojumus, kā arī iegādājušies aviobiļetes vai citu transportlīdzekļu biļetes.

Jāpiemin, ka pirkumu apmaksai gan latvieši, gan lietuvieši un igauņi visbiežāk izvēlas ievadīt kartes datus, veikt rēķina apmaksu, vai veikt apmaksu, izmantojot tiešsaistes norēķinu un naudas pārskatījumu sistēmas.

Plašāka informācija par pētījumu pieejama Gemius mājaslapā

Lai uzzinātu vairāk par pētījumiem Latvijā, Igaunijā un Lietuvā un iepazītos ar visiem datiem, aicinām sazināties ar Gemius Latvia, rakstot uz contact@gemius.lv.

Avots
Gemius

Reģistrē profilu un piesakies atbalstam!

Personīgajā profilā Tu varēsi saņemt konsultācijas un e-pakalpojumus, slēgt līgumus, lietot personalizēto ziņu lenti un sekot līdzi visiem jaunumiem un aktualitātēm
  1. Reģistrē profilu un personalizē savu ziņu lenti
  2. Noslēdz līgumu un izmanto atbalsta iespējas
  3. Iesniedz projektu un piesakies atbalsta fondiem
Reģistrēties

Mūsu partneri