Pārlekt uz galveno saturu

27. aprīlī plānots pārtraukums eParaksta darbībā

VAS Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs (LVRTC) ziņo, ka līdz ar eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu 27. aprīlī ar eParaksta rīkiem nebūs pieejama ne e-Identitātes apliecināšana, ne dokumentu elektroniska parakstīšana. 

Platformas maiņa ietekmēs gan visus eParaksts mobile lietotājus, gan arī organizācijas, kas ir integrējušas dokumentu parakstīšanu ar eParaksts mobile savās iekšējās dokumentu vadības sistēmās vai klientu portālos, tāpēc aicinām iedzīvotājus un organizācijas dokumentu parakstīšanu ieplānot pirms vai pēc tehnoloģiskās migrācijas.

Tehnoloģiskās migrācijas laikā vairākas stundas pakalpojumi būs pilnībā nepieejami, bet pēc tam pakāpeniski tiks atjaunoti. 

Pārtraukumu laikā nebūs ar eParaksts mobile un eID karti nebūs iespējams:

  • apliecināt e-Identitāti un darījumus internetbankās, valsts iestādēs un pie pakalpojumu sniedzējiem, kā arī izmantojot  valsts Vienoto pieteikšanās moduli Latvija.lv 
  • Tāpat nebūs iespējams parakstīt dokumentus ar eParaksts mobile, eID un eParaksts karti portālā eParaksts.lv un klientu integrētajos risinājumos;
  • nebūs pieejams portāls eParaksts.lv;
  • nedarbosies mobilās lietotnes eParaksts mobile un eParakstsLV.

Pārtraukumu laikā būs iespējams: 

  • parakstīt dokumentus programmā eParakstītājs 3.0 ar eID karti, ja personai uz datora ir uzstādīta programma eParakstītājs 3.0 . Tāpat eID kartes lietošanai būs nepieciešama kartes PIN informācija un kartes lasītājs
  • apturēt vai anulēt eID kartes sertifikātus, zvanot uz eParaksta klientu apkalpošanas tālruni - 67108787.

Kas mainīsies eParaksta lietotājiem?

eID kartes lietotājiem pēc sistēmu migrācijas nekādas darbības nav jāveic un karti varēs izmantot tāpat kā līdz šim. 

Arī e-Identitātes apliecināšana un darījumu apstiprināšana internetbankās ar eParaksts mobile darbosies tāpat kā iepriekš un nekādas darbības nav jāveic.

Veiktās tehnoloģiskās izmaiņas ietekmēs dokumentu parakstīšanu ar eParaksts mobile - iepriekšējā parole vairs nedarbosies un pirms parakstīšanas būs jāizveido jauna. Iepriekšējā parole nedarbosies, jo visiem lietotājiem tiks anulēts parakstīšanās sertifikāts. Par to visi lietotāji saņems paziņojumu e-pastā. Paroles atjaunošana nav jāveic kādā noteiktā termiņā. To var darīt tad, kad radusies nepieciešamība parakstīt dokumentus.

eParaksts mobile lietotāji var saņemt ziņu par parakstīšanas sertifikāta anulēšanu ar vairāku dienu aizkavēšanos, tā kā vienlaicīgi ir jāapziņo vairāk nekā 340 000 personu. Ja eParaksta parole ir atjaunota, pirms saņemts paziņojumu e-pastā, otrreiz to nav nepieciešams darīt.

Vairāk informācijas eParaksts

Reģistrē profilu un piesakies atbalstam!

Personīgajā profilā Tu varēsi saņemt konsultācijas un e-pakalpojumus, slēgt līgumus, lietot personalizēto ziņu lenti un sekot līdzi visiem jaunumiem un aktualitātēm
  1. Reģistrē profilu un personalizē savu ziņu lenti
  2. Noslēdz līgumu un izmanto atbalsta iespējas
  3. Iesniedz projektu un piesakies atbalsta fondiem
Reģistrēties

Mūsu partneri