“Tapbox” pašapkalpošanās risinājumi maina klientu apkalpošanas kultūru

Latvijas uzņēmuma “Tapbox” izstrādātie pašapkalpošanās risinājumi palīdz uzņēmumiem automatizēt un digitalizēt klientu apkalpošanu. Uzņēmums piedāvā gan aparatūras, gan programmatūras izstrādi, nodrošinot pilnu attīstības ciklu – no idejas līdz gatavam produktam un tā integrācijai uzņēmuma IT sistēmās. “Tapbox” pašapkalpošanās kioski ir ērti un lietotājam intuitīvi, savukārt uzņēmumiem tie sniedz iespēju aizstāt vai papildināt personālu – piemēram, reģistratoru vai kasieri – ar uzticamu, 24/7 darbojošos kiosku. Tajos iespējams veikt maksājumus, pieteikt pakalpojumus, aizpildīt dokumentus, autentificēties, iegūt informāciju un daudz ko citu.
Uzņēmums dibināts 2015. gadā un sākotnēji attīstījās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Jelgavas biznesa inkubatorā. Pēc pusotru gadu ilgas izpētes un prototipa izstrādes, 2017. gadā
“Tapbox” noslēdza pirmo nozīmīgo sadarbības līgumu ar kinoteātru ķēdi “Cinamon”, uzstādot pašapkalpošanās iekārtas kinoteātros Baltijas valstīs un Somijā.
Lai gan uzņēmums specializējas tieši medicīnas iestādēm pielāgotos risinājumos, “Tapbox” tehnoloģijas piemērojamas teju jebkurai nozarei. Latvijā kioski uzstādīti daudzās vadošajās slimnīcās un veselības centros – tostarp Bērnu klīniskajā universitātes slimnīcā, Rīgas Austrumu klīniskajā slimnīcā, Orto klīnikā, Rīgas 1. slimnīcā un citur. “Tapbox” risinājumi izmantoti arī transporta nozarē – biļešu iegādei Rīgas centrālajā dzelzceļa stacijā un “Lux Express” biļešu iegādei autoostā, kā arī mazumtirdzniecībā - tuvākajā laikā kioski - pašapkalpošanās kases tiks uzstādīti Jāņa Rozes grāmatnīcās.

“”Tapbox” piedāvā nākotnes pašapkalpošanās risinājumus jau šodien. Mēs palīdzam uzņēmumiem un iestādēm ieviest ērtus, drošus un efektīvus veidus, kā apkalpot savus klientus – bez rindām, bez liekām darbībām, bez sarežģījumiem,” stāsta uzņēmuma līdzdibinātājs Toms Piliksers.
Viens no uzņēmuma attīstības fokusiem ir eksports, tāpēc “Tapbox” aktīvi piedalījies starptautiskās izstādēs un tirdzniecības misijās Dubaijā, Vācijā, Zviedrijā, Nīderlandē un citur. “Sadarbība ar LIAA ļāvusi mums būt tādās izstādēs kā “GITEX Global” un “Arab Health”, kur izdevies nodibināt vērtīgus kontaktus. Tomēr ar dalību vien nepietiek – ir jāiegulda nopietns darbs gan pirms, gan pēc izstādes, lai tā nestu reālu rezultātu,” norāda Piliksers.
Viens no uzņēmuma interesantākajiem starptautiskajiem projektiem īstenots Āfrikā – Libērijas bankai izstrādāti un uzstādīti pašapkalpošanās kioski skaidras naudas iemaksai un izmaksai, izmantojot klientu autentifikāciju ar pirkstu nospiedumu.
“Tapbox” aktīvi izmanto arī citus valsts atbalsta instrumentus – tostarp līdzfinansējumu augsti kvalificētu darbinieku piesaistei un atbalstu digitalizācijas projektiem. “Protams, birokrātija joprojām pastāv – atskaites, dokumenti, termiņi, taču vēlos iedrošināt citus uzņēmējus: pēdējos gados šie procesi ir kļuvuši daudz vienkāršāki un lietotājam draudzīgāki. Tas ir lielisks rīks – jebkāds papildu finansējums un atbalsts ļauj uzņēmumam augt straujāk, attīstīt jaunas funkcionalitātes un ātrāk iekarot jaunus tirgus,” uzsver Piliksers.
Raksta tapšana finansēta ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstu
