Atbalsta saņēmēja pienākums ir informēt sabiedrību par atbalstu, kas saņemts no Atveseļošanas fonda un nodrošināt šī fakta redzamību.
Tas jādara divos veidos:
1. Jāpublisko informācija tīmekļa vietnē un/vai sociālajos medijos;
2. Jāuzstāda publisks plakāts vai plāksne.
Aicinām iepazīties ar nosacījumu detalizētu izklāstu.
1. Informācijas publiskošana tīmekļa vietnē un/vai sociālajos medijos
1.1. Tīmekļa vietnē
Uzņēmējs sava uzņēmuma tīmekļa vietnē publicē īsu, ar atbalsta apjomu samērīgu aprakstu un uzsver no ES Atveseļošanas fonda saņemto finansiālo atbalstu.
Tīmekļa vietnes publikācijas obligātais saturs:
- Īsa informācija par projektā atbalstīto darbību, uzlaboto iekšējo procesu, sasniegtajiem mērķiem un rezultātiem;
- Tekstuāla atsauce uz Atveseļošanas fondu;
- Atvērumā jābūt redzamam arī Atveseļošanas fonda un Nacionālā attīstības plāna logo ansamblim. To publikācijā var ievietot gan kā atsevišķu attēlu, gan integrēt teksta vizuālajos materiālos
Piezīme. Obligātā logo ansamblī ir ietverti teksti: Finansē Eiropas Savienība NextGenerationEU un Nacionālās attīstības plāns.
1.2. Sociālajos tīklos
Ja uzņēmumam nav tīmekļa vietnes, tad informācija par projektu ir jāpublisko kādā no uzņēmuma sociālajiem medijiem (platforma X, Facebook, LinkedIn vai Instagram). Protams, informācija sociālajos medijos var tikt publicēta arī tad, ja tā ir publiskota arī uzņēmuma tīmekļa vietnē.
Sociālo tīklu publikācijas obligātais saturs:
- Informācija par projektā atbalstīto darbību, uzlaboto iekšējo procesu, sasniegtajiem mērķiem un rezultātiem;
- Tekstuāla atsauce uz Atveseļošanas fondu;
- Atveseļošanas fonda un Nacionālā attīstības plāna logo ansamblis. To sociālo tīklu ierakstā var ievietot gan kā atsevišķu attēlu, gan integrēt ieraksta vizuālajos materiālos
- Ieraksta beigās jāpublicē šādas mirkļbirkas (prioritārā secībā): #ESfondi, #Atveseļošanasfonds, #NextGenerationEU jeb #NextGenEU, #MakeItReal, #InvestEU. Ja sociālo tīklu platformas ierobežojumu dēļ nav iespējams izvietot visas mirkļbirkas, primāri jāizmanto mirkļbirkas #Atveseļošanasfonds un #NextGenEU.
2. Informatīva plakāta vai ilgtspējīgas plāksnes uzstādīšana uzņēmumā
Atkarībā no projekta kopējo izmaksu summas uzņēmuma telpās jāuzstāda informatīvs plakāts vai ilgtspējīga plāksne.
2.1. Informatīvs plakāts
Projektiem, kam kopējās izmaksas ir līdz 99 999 EUR, uzņēmuma telpās, sabiedrībai labi redzamā vietā jāuzstāda vismaz viens plakāts vai līdzvērtīgs elektronisks paziņojums (piemēram, ekrānos klientu zālēs pie sienas).
Obligātie nosacījumi:
- Minimālais izmērs ir A3;
- Izklāstīta īsa informācija par atbalstīto darbību;
- Obligāta tekstuāla atsauce uz Atveseļošanas fondu;
- Plakātā jāietver Atveseļošanas fonda un Nacionālā attīstības plāna logo ansamblis, kas jānovieto apakšā, kā pirmais logo no kreisās puses.
Plakātu nepieciešams izvietot atbalsta saņēmējiem arī tad, ja telpas netiek izmantotas publiski
2.2. Ilgtspējīga plāksne
Projektiem, kam kopējas izmaksas pārsniedz 100 000 EUR, uzņēmuma iekštelpās vai ārtelpās, sabiedrībai labi redzamā vietā uzstāda ilgtspējīgu plāksni
Nosacījumi:
- Minimālais izmērs ir A3;
- Izklāstīta īsa informācija par atbalstīto darbību;
- Ar tekstuālu atsauci uz Atveseļošanas fondu;
- Plakātā jāietver Atveseļošanas fonda un Nacionālā attīstības plāna logo ansamblis, kas jānovieto apakšā kā pirmais logo no kreisās puses.
Informācijas sniegšana par publicitātes noteikumu ievērošanu
Lai pārliecinātos par publicitātes vadlīniju ievērošanu, pirms atbalsta izmaksas LIAA lūgs atbalsta saņēmēju:
- Norādīt saiti uz publikāciju, kur redzama izvietotā informācija par projektu saskaņā ar nosacījumiem;
- Iesniegt fotogrāfiju, kas apliecina, ka uzņēmuma telpās vai publiskajās ārtelpās ir uzstādīts informatīvais plakāts vai ilgtspējīga plāksne saskaņā ar nosacījumiem.
Papildu informācija:
- Atveseļošanas logo JPG formātā
- Atveseļošanas logo lietojams saskaņā ar ES fondu komunikācijas vadlīnijās noteiktajiem logo atveides nosacījumiem (skat. 31.-33. lpp)
Logo versijas:
- Logo latviešu valodā: esfondi.lv
- Logo angļu valodā: esfondi.lv
Par labās prakses pārņemšanas nosacījumu
Vēršam uzmanību, ka prasība par labās prakses pārņemšana un informācijas pieejamība par sniegto risinājumu, kas sākotnēji tika noteikta “mazajiem” grantiem kā obligāta prasība, vairs nav, līdz ar ko papildus aktivitātes nav jāveic.