Aid for process digitization and artificial intelligence solutions

The Investment and Development Agency of Latvia (LIAA) continues to provide support to Latvian entrepreneurs to promote the digitization of processes used in commercial activities, as well as to launch new support for the development and implementation of artificial intelligence solutions. With the available grant support, entrepreneurs can digitize various processes used in business (administrative, personnel, resource, ICT, and others) and implement various artificial intelligence solutions. The digitization projects implemented will help to promote the competitiveness of Latvian entrepreneurs and increase productivity.
The acceptance of applications for support activities began on July 21 at 12:00 p.m.
As of September 15, 2025, the total amount of support requested in the applications received is EUR 6.55 million.
Frequently asked questions.

Atbalsta saņēmēji
Sīkais (mikro), mazais, vidējais komersants, t.sk. juridiskas personas ārvalstu filiāle, zemnieku saimniecība, kooperatīvā sabiedrība);
Mazas vidējas kapitalizācijas sabiedrības;
Vidējas kapitalizācijas sabiedrības;
Biedrības un nodibinājumi, kas veic saimniecisko darbību un apvieno vismaz trīs komersantus;
Individuālie komersanti.
* Lai noteiktu MVU statusu, ir jāvērtē cik uzņēmumam ir darbinieku, cik liels ir tā apgrozījums un bilances kopsumma. Jāvērtē dati ne tikai par pašu uzņēmumu, bet arī par saistītajiem un partneruzņēmumiem (darbinieku skaits līdz 250 darbiniekiem (primāri jāvērtē) un līdz 50 miljoniem eiro apgrozījums vai līdz 43 miljoniem bilances vērtība gadā). Ja uzņēmumam vēl nav noslēgta gada pārskats, tad ir jāņem vērā operatīvā pārskata dati.
Plašāk https://www.liaa.gov.lv/lv/programmas/noderigi/maza-videja-komersanta-statuss
**Lai noteiktu, vai uzņēmums atbilst mazas vidējas vai vidējas kapitalizācijas sabiedrības statusam, ir jāvērtē darbinieku skaits, ņemot vērā arī saistītos uzņēmumus un partneruzņēmumus. Mazas vidējas kapitalizācijas sabiedrība, kuru darbinieku skaits ir līdz 499 darbinieki un vidējas kapitalizācijas sabiedrības - līdz 3 000 darbinieki un tās neatbilst MVU statusam.
!!! Uzņēmums nav uzskatāms par mazas vidējas vai vidējas kapitalizācijas sabiedrību, ja 25 % vai vairāk kapitāla vai balsstiesību tieši vai netieši kopīgi vai individuāli kontrolē viena vai vairākas publiskas iestādes (saskaņā ar 2015.gada 25.jūnija Regulu (ES) Nr.2015/1017).
Atbalsta veidi
Atbalsts paredzēts digitālo produktu, pakalpojumu, lietojumprogrammu, procesu izstrādei, ieviešanai vai pārveidošanai, kā arī mākslīgā intelekta risinājumu izstrādei un ieviešanai.
Atbalstāmās darbības un atbalsta apjoms
Atbalsts (finansējums) paredzēts digitālo produktu, pakalpojumu, lietojumprogrammu, procesu izstrādei, ieviešanai vai pārveidošanai, kā arī mākslīgā intelekta risinājumu izstrādei un ieviešanai.
10 000 eur un 200 0000 eur ir maksimālais atbalsta apjoms (finansējums), ko var saņemt viena projekta ietvaros.
Projekta īstenošanas termiņš un izmaksu attiecināmības brīdis
Izmaksas ir attiecināmas no pieteikuma iesniegšanas dienas LIAA, līdz ar to visas darbības un izmaksas, kas veiktas pirms pieteikuma iesniegšanas nav attiecināmas.
Papildus jāņem vērā, ka darbības, tai skaitā maksājumi, nevar būt pabeigti pirms līguma noslēgšanas ar LIAA. No minēta izriet, ka no pieteikuma iesniegšanas dienas projekta īstenotājs var uzsākt atbalstāmo darbību īstenošanu, kā piem., slēgt līgumu ar izvēlēto piegādātāju un veikt avansa maksājumu, bet nedrīkst pabeigt uzsākto darbību – veikt gala maksājumu (nedrīkst veikt arī 100% avansu, jo tas pēc būtības pielīdzināms gala maksājumam), parakstīt pieņemšanas-nodošanas aktu u.c., kas apliecina preces/pakalpojuma saņemšanu. Papildu vēršam uzmanību, ka pirms līguma ar LIAA, iekārtas nevar būt piegādātas.
Atbalstāmās darbības var īstenot ne ilgāk kā līdz 2029.gada 31.maijam.
Atbalsta intensitāte

Atbalstu var saņemt saskaņā ar de minimis Komisijas regulu Nr. 2023/2831. Vairāk par de minimis var uzzināt: https://www.liaa.gov.lv
Atbalsta apjoms tiek aprēķināts no attiecināmajām izmaksām. Pievienotās vērtības nodoklis (PVN) ir attiecināms, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.
Projekta īstenošanas gaita

1. Jāveic līgumcenas priekšizpēte un jāiesniedz pieteikums LIAA business.gov.lv
- Līgumcenas priekšizpētei veic cenas aptauju vismaz 3 pretendentiem, kurus norāda pieteikumā. Dokumentācija par veikto priekšizpēti ir jāiesniedz kopā ar maksājuma pieprasījumu.
2. Jāslēdz līgums ar LIAA un jāīsteno projekts
- LIAA viena mēneša laikā izvērtēs pieteikumu un par rezultātu pieteicējs tiks informēts e-pastā. Sekmīga vērtējuma rezultātā atbalsta saņēmējs noslēdz līgumu ar LIAA.
- Ja plānotā iepirkuma summa ir 70 000 euro vai lielāka (bez PVN) vai atbalsta saņēmējs ir publisko iepirkumu subjekts, tad 10 darba dienu laikā pēc līguma noslēgšanas dienas LIAA jāiesniedz iepirkuma plāns.
- Līguma projekts pielikumā (PDF)
3. Jāiesniedz maksājuma pieprasījums business.gov.lv, lai saņemtu atbalstu
3 mēnešu laikā pēc visu darbību sekmīgas īstenošanas, bet ne vēlāk kā līdz 31.08.2029. atbalsta saņēmējs business.gov.lv iesniedz maksājuma pieprasījumu.
Atbalsta piešķiršanas kritēriji
- Atbilst pieteikuma iesniedzēja statusam (sīkais (mikro), mazais, vidējais komersants, mazas vidējas un vidējas kapitalizācijas sabiedrības un biedrības un nodibinājumi);
- Nav noteiktas starptautiskās vai nacionālās sankcijas;
- Nepārstāv neatbalstāmo nozari;
- Nav nodokļu parādu, kas lielāki par 150 EUR.
Pārējos kritērijus skatīt dokumentā Pieteikuma vērtēšanas kritēriji un metodika (4. pielikums), kas atrodams sadaļā Pieteikums, vērtēšanas un īstenošanas nosacījumi
Ieteikumi komersanta (t.sk. biedrībām, nodibinājumiem) mazā vai vidējā komersanta (MVK) kategorijas noteikšanai atrodami liaa.gov.lv.
Atbalstāmās darbības
| 1. Administratīvie procesi | finanses un grāmatvedība, administrācija, dokumentu vadība, projektu vadība, kopdarbība, sistēmu savietojamība; |
| 2. Personāla vadības procesi | cilvēku resursu vadība, darba laika uzskaite, darba deleģēšana, personāla iesaiste, novērtēšana un motivācija; |
| 3. Pārdošanas procesi | klientu piesaiste un darījumu vadības automatizācija, pārdošana un darījumu atsekošana, e-komercija, digitālais mārketings, digitālie risinājumi mazumtirdzniecībai, klientu attiecību pārvaldība (Customer relationship management – CRM); |
| 4. Resursu pārvaldības procesi | resursu vadība (Enterprise resource planning – ERP, noliktavu pārvaldības sistēmas), energoresursu pārvaldība, efektīvāka izmantošana; |
| 5. Datu pārvaldības procesi | datu drošība, datu glabāšana, komunikācijas infrastruktūra; |
| 6.Transports un loģistikas procesi | lietu internets, viedie mobilitātes risinājumi, uztveres sistēmas, satiksmes monitorings; |
| 7.Ražošanas un kvalitātes kontroles procesi | ražošanas un biznesa procesu vadības un automatizācijas, kvalitātes kontroles sistēmas, datu sinhronizācija, datu analītika; |
| 8. Operatīvās vadības procesi | biznesa vadība, biznesa analītika, lielo datu analītika, risinājumi vadības lēmumu pieņemšanai, datu automatizācija, sinhronizācija; |
| 9. Stratēģiskā vadība | digitalizācijas (procesu un produktu) un inovāciju attīstības stratēģija; |
| 10. Citu ar informācijas un komunikācijas tehnoloģiju produktiem, tehnoloģijām, drošību vai procesiem saistītu uzlabojumu veikšana. |
Neatbalstāmās darbības
- standarta biroja tehnikas un datortehnikas iegāde, kas ir nepieciešama pamata iekšējo funkciju nodrošināšanai un procesu kopumam;
- esošas programmatūras un informācijas sistēmu atbalsts, izņemot drošības testus, tai skaitā kiberdrošības paaugstināšanu;
- esošo programmu papildināšana ar jaunu funkcionalitāti lietotājiem, izņemot mākslīgā intelekta risinājumu ieviešanu;
- lietotāja dokumentācijas sagatavošana;
- jau veikti ieguldījumi iekšējās funkcijās un procesos;
- nekustamā īpašuma iegāde;
- esošās programmatūras pielāgošana, izņemot drošības pilnveidojumu īstenošanu un jaunu programmatūru sinhronizēšanu atbalsta programmas mērķu īstenošanai komercdarbībā;
- darbības, kas jau ir pabeigtas brīdī, kad tiek noslēgts līgums ar LIAA.
Projekta ietvaros nav atļautas darbības, kas var radīt būtisku kaitējumu videi
Princips “nenodarīt būtisku kaitējumu” (angļu val.: "Do No Significant Harm", DNSH) izriet no Regulas par Atveseļošanas un noturības mehānismu.
Projektā nav atļautas un nav atbalstāmas darbības, kas nodara būtisku kaitējumu:
- klimata pārmaiņu mazināšanai, ja tās rada ievērojamas siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisijas;
- attiecībā uz mērķi “pielāgošanās klimata pārmaiņām”, ja tā izraisa pašreizējā klimata un gaidāmā klimata nelabvēlīgās ietekmes palielināšanos uz pašu darbību vai uz cilvēkiem, dabu vai aktīviem;
- ilgtspējīgai ūdens un jūras resursu izmantošanai un aizsardzībai, ja tā kaitē ūdensobjektu labam stāvoklim vai to labam ekoloģiskajam potenciālam, ieskaitot virszemes ūdeņus un gruntsūdeņus, vai jūras ūdeņu labam vides stāvoklim;
- aprites ekonomikai, ieskaitot atkritumu rašanās novēršanu un to reciklēšanu, ja tā rada būtisku neefektivitāti materiālu izmantošanā vai dabas resursu tiešā vai netiešā izmantošanā, vai ja tā būtiski palielina atkritumu rašanos, sadedzināšanu vai apglabāšanu, vai ja atkritumu ilgtermiņa apglabāšana var radīt būtisku un ilgtermiņa kaitējumu videi;
- piesārņojuma novēršanai un kontrolei, ja to rezultātā būtiski pieaug piesārņotāju emisijas gaisā, ūdenī vai zemē;
- bioloģiskās daudzveidības un ekosistēmu aizsardzībai un atjaunošanai, ja tā būtiski kaitē ekosistēmu labam stāvoklim un izturētspējai vai kaitē dzīvotņu un sugu, t. sk. Savienības nozīmes dzīvotņu un sugu, aizsardzības statusam.
Neatbalstāmās nozares
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta "a", "b", "c" un "d" apakšpunktā noteiktajām neatbalstāmajām nozarēm un "e" un "f" apakšpunktā noteiktajām darbībām;
a) kuri nodarbojas ar zvejas un akvakultūras produktu primāro ražošanu;
b) kuri nodarbojas ar zvejas un akvakultūras produktu apstrādi un tirdzniecību, ja atbalsta summa ir noteikta, pamatojoties uz iepirkto vai tirgū laisto produktu cenu vai daudzumu;
c) kuri nodarbojas ar lauksaimniecības produktu primāro ražošanu;
d) kuri darbojas lauksaimniecības produktu pārstrādē un tirdzniecībā, vienā no šādiem gadījumiem:
i)ja atbalsta summa ir noteikta, pamatojoties uz šādu produktu, kurus attiecīgais uzņēmums iepircis no primārajiem ražotājiem vai laidis tirgū, cenu vai daudzumu;
ii)ja atbalstu piešķir ar nosacījumu, ka to daļēji vai pilnībā nodod primārajiem ražotājiem;
e)atbalstu, kurš piešķirts darbībām, kas saistītas ar eksportu uz trešām valstīm vai dalībvalstīm, tas ir, atbalstu, kas tieši saistīts ar eksportētajiem daudzumiem, izplatīšanas tīkla izveidi un darbību vai citiem kārtējiem izdevumiem, kas saistīti ar eksporta darbībām;
f)atbalstu, ko piešķir ar nosacījumu, ka importa preču un pakalpojumu vietā tiek izmantotas vietējās preces un pakalpojumi.
- ieroču un munīcijas tirdzniecība, grupa 47.63
- azartspēles un derības, 92. nodaļa
- tabakas izstrādājumu ražošana un tirdzniecība, 12. nodaļa, grupa 46.35 un grupa 47.26
- alkohola tirdzniecība, grupa 46.34 un grupa 47.25
- operācijas ar nekustamo īpašumu, grupa 68.11, grupa 68.31
- atkritumu savākšana, apstrāde un izvietošana, materiālu pārstrāde, grupa 38.21 un grupa 38.23
- finanšu un apdrošināšanas darbības" (NACE 2.1 red. L sadaļa), izņemot finanšu tehnoloģiju uzņēmumus vai tādus uzņēmumus, kas rada un izmanto jaunas un inovatīvas tehnoloģijas finanšu pakalpojumu sniegšanai, rada jaunus vai būtiski maina esošos finanšu produktus un pakalpojumus to klientiem vai piegādā risinājumus citiem finanšu pakalpojumu sniedzējiem to atbilstības vai biznesa procesu uzlabošanai (RegTech, InsurTech).
- darbības, kas neatbilst principam "nenodarīt būtisku kaitējumu" (MK noteikumu Nr.748 41.7.punkts)
Atbalstu drīkst piešķirt kādai no minētajām neatbalstāmajām nozarēm tikai tad, ja tiek skaidri nodalītas atbalstāmās darbības vai finanšu plūsmas no citu darbības nozaru finanšu plūsmas, nodrošinot, ka darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no atbalsta saskaņā ar Regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu.
Pieteikums, vērtēšana un īstenošanas nosacījumi
- Pieteikums jāiesniedz business.gov.lv e-pakalpojumā
- Kārtība vērtēšanai un atbalsta sniegšanai (PDF)
- Pieteikuma veidlapas projekts (1. pielikums PDF), kas aizpildāms business.gov.lv
- Pieteikuma vērtēšanas kritēriji (2. pielikums PDF)
- Pieteikuma pārbaudes lapa (3. pielikums PDF)
- Pieteikuma vērtēšanas metodika (4.pielikums PDF)
- Maksājuma pieprasījuma pārbaudes lapa (5.pielikums PDF)
- Maksājuma pieprasījuma vērtēšanas metodika (6.pielikums PDF)
- Iepirkuma plāns PDF
- Ceļvedis de minimis atbalsta uzskaites sistēmas aizpildīšanai eds.vid.gov.lv (informatīvs materiāls, PDF )
Pievienojamie dokumenti:
- Deklarācija par komercsabiedrības atbilstību mazajai (sīkajai) vai vidējai komercsabiedrībai (aizpilda arī mazas vidējas un vidējas kapitalizācijas sabiedrības), vairāk: www.liaa.gov.lv;
- Biedru saraksts vai nodibinājuma dibinātāju lēmums (attiecināms uz biedrībām un nodibinājumiem);
- Veidlapa par de minimis atbalsta uzskaiti un piešķiršanu vai identifikācijas numurs;
- Pilnvara, kas apliecina pieteikuma iesniedzēja pārstāvim tiesības iesniegt šo pieteikumu (ja pieteikuma iesniedzējs nav paraksttiesīgā persona).
Projekta iepirkuma veikšanas vispārīgie principi
Iepirkums jāveic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā (skatīt sadaļu Noderīgas saites),īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci neierobežojošu procedūru, nepieļaujot interešu konflikta situācijas iestāšanos. Interešu konflikts pastāv, ja personas funkciju neatkarīgu un objektīvu izpildi traucē pildīt iemesli, kas saistīti ar:
- ģimeni,
- emocionālajām saitēm,
- politisko vai nacionālo piederību,
- ekonomiskajām interesēm
- vai jebkādām citām tiešām vai netiešām personīgajām interesēm.
Projekta īstenotāja pienākumi:
| Pienākumi | Skaidrojums |
Jāaptaujā vismaz trīs potenciālie pretendenti | Pirms pieteikuma iesniegšanas LIAA business.gov.lv – pieteikuma iesniedzējam ir pienākums veikt tirgus izpēti, lai noteiktu paredzamo līgumcenu, aptaujājot vismaz 3 salīdzināmus iespējamos piegādātājus. Cenu aptaujas rezultātā jāizvēlas piedāvājumu, kas atbilst tehniskajā specifikācijā norādītajām prasībām un ir ekonomiski visizdevīgākais, kā arī nodrošina piešķirtā finansējuma efektīvu izmantošanu. |
Tirgus izpēte ir jādokumentē | Aizpildot business.gov.lv pieteikumā sadaļu “Paredzamā līgumcena”, jānorāda visa informācija par veikto tirgus izpēti, proti, vismaz 3 salīdzināmi aptaujātie piegādātāji vai pakalpojuma sniedzēji, kā arī to identificējoša informācija, to piedāvāto paredzamo līgumcenu, piedāvājuma saņemšanas avotu un datumu, kā arī izvēlēto piegādātāju vai pakalpojuma sniedzēju un izvēles pamatojumu (zemākā cena vai cits izvēles kritērijs). Iesniedzot pieteikumu, nav jāpievieno tirgus izpēti pamatojošie dokumenti, bet tie pievienojami maksājuma pieprasījumam (piemēram, e-pasta sarakstes, ekrānuzņēmumi no tīmekļa vietnēm (iesniedzot ekrānuzņēmumus, skaidri jābūt redzamam - kad aplūkots piedāvājums un, ja ir vairākas pozīcijas, jānorāda, kura pozīcija tiek apskatīta) u.tml.). |
Ja tirgus izpētē iegūtā paredzamā izmaksu kopsumma ir sākot ar 70 000 EUR bez PVN (vai pieteikuma iesniedzējs ir publisko iepirkumu subjekts) | Tad pieteikuma iesniedzējam pēc līguma noslēgšanas ar LIAA 10 darba dienu laikā LIAA jāiesniedz iepirkuma plāns. Tas jāiesniedz business.gov.lv – aizpildīšanas instrukcija un iepirkuma plāna paraugu iespējams apskatīt sadaļā "Vērtēšana un īstenošanas nosacījumi" Pēc iepirkuma plāna saskaņošanas pieteikuma iesniedzējs veic atbilstošo iepirkuma procedūru saskaņā ar Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumiem Nr. 104 “Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem’’. Iepirkumu veic, izmantojot Publikāciju vadības sistēmu iub.gov.lv Iepirkuma dokumentācija LIAA tiek iesniegta kopā ar maksājuma pieprasījumu. |
Papildu dokumentācijas iesniegšana | Papildu dokumentācijas noformējums, cik tālu tas neizriet no attiecīgās procedūras prasībām, ir iepirkuma veicēja kompetencē. Piemēram, atbilstoši MK noteikumu Nr. 104 20. punktam finansējuma saņēmējs pirms iepirkuma izziņošanas, saskaņā ar šo noteikumu 21. punktu, sagatavo iepirkuma priekšmeta aprakstu. Aprakstā precīzi formulē iepirkuma priekšmeta tehniskās, funkcionālās vai darbības prasības vai norāda atsauci uz attiecīgajiem standartiem, lai piegādātāji varētu konstatēt līguma priekšmetu un sagatavot finansējuma saņēmēja vajadzībām atbilstošu piedāvājumu. Atsauci uz attiecīgo standartu lieto kopā ar vārdiem "vai ekvivalents". |
Ņem vērā! | Līgumu drīkst slēgt ar pakalpojuma sniedzēju, kam nav noteiktas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskas finanšu tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts sankcijas. To var pārbaudīt, piemēram, šeit: “Sankciju katalogs” sankcijas.lursoft.lv Netiek atbalstītas darbības, kas jau ir pabeigtas brīdī, kad tiek noslēgts līgums ar LIAA. |
Noderīga informācija
- Iepirkumu ceļvedis – https://www.iub.gov.lv
- Informācija par iepirkuma izsludināšanu ir pieejama Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā - https://www.iub.gov.lv
- Iepirkumu plāna, maksājuma pieprasījuma vai papildu dokumentu iesniegšana business.gov.lv: (PDF)
- Normatīvie akti publisko iepirkumu jomā:
- Ministru kabineta gada 28. februāra noteikumi Nr. 104 “Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem’’ (turpmāk - MK noteikumi Nr.104)
- Ministru kabineta 2024.gada 26.novembra noteikumi Nr. 748 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības uzņēmējdarbības attīstībai" 1.2.2.1. pasākuma "Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā" īstenošanas noteikumi nosacījumi, kā arī konkrētā pieteikumā minētais
- Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likums https://likumi.lv
- Publisko iepirkumu likums https://likumi.lv
- un citi ar iepirkumiem saistītie tiesību akti (likumi, MK noteikumi, regulas, utt.) https://www.iub.gov.lv
Maksājuma pieprasījums
Atbalsta saņēmējs 3 mēnešu laikā pēc projekta atbalstāmo darbību īstenošanas iesniedz maksājuma pieprasījumu.
Maksājuma pieprasījums ir aizpildāms un iesniedzams business.gov.lv
uzņēmuma profila sadaļā “Darba vieta” -> “Mani e-pakalpojumi” -> uzklikšķiniet uz konkrēto pieteikumu, kam vēlaties iesniegt maksājuma pieprasījumu -> “3. - e-pakalpojuma izpilde” -> sarkaniem burtiem “maksājuma pieprasījums” . Iespēja aizpildīt un iesniegt maksājuma pieprasījumu sistēmā parādās tikai pēc līguma ar LIAA noslēgšanas.
Iesniedzot maksājuma pieprasījumu savā business.gov.lv lietotāja kontā, ir jāpievieno šādi dokumenti:
1.Tirgus izpētes dokumentācija vai iepirkuma dokumentācija;
2.Līgums ar pakalpojuma sniedzēju;
3.Darījumu apliecinošie dokumenti (rēķins, faktūrrēķins, preču pavadzīme-rēķins);
4.Maksājumus apliecinošie dokumenti (maksājuma uzdevums vai bankas konta izdruka)
Bankas konts – ar projekta īstenošanu saistīto maksājumu veikšanai var izmantot jau esošo uzņēmuma (atbalsta saņēmēja) bankas kontu (jauns bankas konts nav jāatver).
5.Pieņemšanas-nodošanas akts (ar LIAA līguma numuru). Nodevums vai saturiska atskaite par paveikto (t.sk. apraksts, attēli, video, apliecinājums, sertifikāts, pakalpojuma sniedzēja nodevums par pakalpojumu vai citādi izmērojams projekta iznākums vai vienība vai tml.);
6.Grāmatvedības dokumenti (jāiesniedz kontu plāns, kurā jāietver ar projekta īstenošanu saistītie konti un/vai subkonti (izdevumi un ieņēmumi), kuru nosaukumi ir identificējami ar noslēgto līgumu ar LIAA, piemēram, LIAA projekts Nr.9.2-17-L-2025/XXX; DIGI_2025_XXXX;
7.Apliecinājums par interešu konflikta neesību MK noteikumi Nr.104 (1.pielikums).
Bankas konts – ar projekta īstenošanu saistīto maksājumu veikšanai var izmantot jau esošo uzņēmuma (atbalsta saņēmēja) bankas kontu (jauns bankas konts nav jāatver).
Grāmatvedības konta/subkonta apgrozījuma pārskats par maksājuma pieprasījumā iekļautajām atbalstāmo darbību izmaksām īstenošanas periodā, kurā var identificēt darījuma partnerus, datumu, pamatojuma dokumentu un summu.
Biežāk pieļautās kļūdas un ieteikumi:
- Rēķini bez norādīta līguma ar LIAA. Ja rēķinā nav norādīts līguma numurs ar LIAA, tas jānorāda uz rēķina oriģināla. Vienlaikus ar maksājuma pieprasījumu jāiesniedz arī apliecinājums, ka līguma numurs ir uzrādīts uz dokumenta oriģināla.
- Projekta grāmatvedības uzskaite:
- Projekta grāmatvedības uzskaite jāveic saskaņā ar normatīvajiem aktiem un uzņēmuma grāmatvedības metodiku.
- Ja projekta ieņēmumiem un izdevumiem, kas saistīti ar atbalstu, nav piešķirti atsevišķi grāmatvedības konti, tie ir jāizveido un projekta izmaksas jāiegrāmato izveidotajā kontā.
Semināri
LIAA līguma projekts
Līguma projekts (PDF)
Sīkais (mikro), mazais, vidējais komersants, t.sk. juridiskas personas ārvalstu filiāle, zemnieku saimniecība, kooperatīvā sabiedrība);
Mazas vidējas kapitalizācijas sabiedrības;
Vidējas kapitalizācijas sabiedrības;
Biedrības un nodibinājumi, kas veic saimniecisko darbību un apvieno vismaz trīs komersantus;
Individuālie komersanti.
* Lai noteiktu MVU statusu, ir jāvērtē cik uzņēmumam ir darbinieku, cik liels ir tā apgrozījums un bilances kopsumma. Jāvērtē dati ne tikai par pašu uzņēmumu, bet arī par saistītajiem un partneruzņēmumiem (darbinieku skaits līdz 250 darbiniekiem (primāri jāvērtē) un līdz 50 miljoniem eiro apgrozījums vai līdz 43 miljoniem bilances vērtība gadā). Ja uzņēmumam vēl nav noslēgta gada pārskats, tad ir jāņem vērā operatīvā pārskata dati.
Plašāk https://www.liaa.gov.lv/lv/programmas/noderigi/maza-videja-komersanta-statuss
**Lai noteiktu, vai uzņēmums atbilst mazas vidējas vai vidējas kapitalizācijas sabiedrības statusam, ir jāvērtē darbinieku skaits, ņemot vērā arī saistītos uzņēmumus un partneruzņēmumus. Mazas vidējas kapitalizācijas sabiedrība, kuru darbinieku skaits ir līdz 499 darbinieki un vidējas kapitalizācijas sabiedrības - līdz 3 000 darbinieki un tās neatbilst MVU statusam.
!!! Uzņēmums nav uzskatāms par mazas vidējas vai vidējas kapitalizācijas sabiedrību, ja 25 % vai vairāk kapitāla vai balsstiesību tieši vai netieši kopīgi vai individuāli kontrolē viena vai vairākas publiskas iestādes (saskaņā ar 2015.gada 25.jūnija Regulu (ES) Nr.2015/1017).