AirBaltic: COVID-19 laiks ir bijis grūts gan lidsabiedrībām, gan lidostām, gan tehnisko apkopju nodrošinātājiem

2020. gads bija izaicinājumiem bagāts, mēs piedzīvojām lielāko krīzi globālās aviācijas nozares vēsturē. Krīze ir pilnībā mainījusi to, kā nozare strādā, un tas ir ietekmējis arī Latvijas aviācijas nozares uzņēmumus.

Ņemot vērā to, ka vīrusa izplatība visā Eiropā bija visnotaļ līdzīga, situāciju citās valstīs var viegli salīdzināt. Pavasarī un vasaras sākumā lielākā daļa lidsabiedrību Eiropā saņēma noteiktu valsts atbalstu. Valdības visā Eiropā, ieskaitot Latviju, apzinās lomu, ko pašmāju pārvadātājs pilda valsts savienojamības nodrošināšanā un cik lielu IKP ietekmi tas rada.

Tā kā šis ir grūts laiks gan lidsabiedrībām, gan lidostām, tas ietekmē arī pārējos nozares uzņēmumus– tehnisko apkopju nodrošinātājus, virszemes apkalpošanas uzņēmumus, degvielas piegādātājus, lidmašīnu un rezerves daļu ražotājus u.tml.

Pašlaik, kad vakcinācijas līmenis pieaug gan Eiropā, gan Latvijā, strauji atjaunojas pasažieru interese par lidojumiem. Jau ilgāku laiku veikto rezervāciju skaits lidojumiem turpina pieaugt, un pavisam nesen ar ievērojamiem rezultātiem noslēdzās arī pirmā airBaltic pārdošanas kampaņa kopš COVID-19 krīzes sākuma. Nozares turpmākā atlabšana ir atkarīga no situācijas attīstības Latvijā un Eiropā, valstu iespējām atcelt ierobežojumus, kas skar ceļošanu. Taču pilnīga nozares atlabšana un 2019. gada pārvadājumu līmeņa sasniegšana tiek prognozēta ne ātrāk kā 2023. gadā.


Reģistrē profilu un piesakies atbalstam!

Personīgajā profilā Tu varēsi saņemt konsultācijas un e-pakalpojumus, slēgt līgumus, lietot personalizēto ziņu lenti un sekot līdzi visiem jaunumiem un aktualitātēm
  1. Reģistrē profilu un personalizē savu ziņu lenti
  2. Noslēdz līgumu un izmanto atbalsta iespējas
  3. Iesniedz projektu un piesakies atbalsta fondiem
Reģistrēties

Mūsu partneri

Mēs atbalstījām